Jump to content

Lekkasje mellom hylserør og innerflens propellaksling.


Carat7400Eier

Recommended Posts

Hei, trenger litt råd fra ekspertene her på Baatplassen.

Skal ha båten på land om noen uker og tenkte da jeg skulle få fikset en liten lekkasje jeg har hatt i båten en stund.

Jeg har trodd at der var fra pakkboksen det har dryppet men når jeg nå har kikket litt nærmere på saken ser det ut som vannet kommer inn gjennom gjengene mellom hylserør og innerflens.

 

 

bilde

Pakkboks og hylse.

 

 

bilde

Gjenger mellom hylserør og innerflens. (Bilde ble liggende etter jeg lastet det opp) Vannet pipler inn og det drypper ca 1 dråpe i sekundet.

 

 

Noen som har noen tips om hvordan jeg bør gå frem her? Tror dere det er mulig å skru fra flensen å tette gjengene eller må hele opplegget byttes?

Kan der være mulig å smøre noe på som tetter fra utsiden uten å skru fra?

Burde det egentlig vært en anode festet til hylserøret for å forhindre at den tæres?

 

Ser også at gummihylsa på pakkboksen svetter olje så jeg tenkte at den burde skiftes i samme slengen. Burde jeg få skiftet simringer også når man først er i gang?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...