Jump to content

Trekke strømkabler i Ibiza 20 touring


Raeng

Recommended Posts

Skal montere trimplan på båten men sliter med å trekke fram ledninger fra hydraulikk til bryterpanelet. Ser ut til at det er plass til å trekke fram ledninger i siden av båten, men får ikke trukket fram ledningene der. Andre kabler går der, men for meg ser det ut til at mine trekkforsøk blir en kveil i dette hulrommet. Har benyttet trekktråd og også en stivere kabel for å finne veien fram, men ingen av delene kommer fram dit det skal. Har du erfaring hører jeg gjerne fra deg om hvordan jeg skal gå fram.

Link to post
Share on other sites

Har prøvd med trekkfjær av nylon fra Biltema og en ganske stiv kabel, men jeg får ikke før den helt fram. Hvilken vei gikk du med trekket akter og framover eller omvendt? Hører gjerne om du opplevde det som vanskelig og mottar gjerne også forslag til hvordan jeg enklest skal få det til,

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke samme båten som deg. Er mulig å se enden av trekkerøret forut når jeg demonterer et panel.

Mener jeg brukte ytterste leddet av en fiskestang for å lirke ut trekkefjæren.

Husk på å trekke med en snor så du har trekkesnor til neste gang.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Først. Hvor i landet holder du til? Ofte kan hjelpen være nær. Kan være greit med et nytt sett øyne ombord for å se nye løsninger. Jeg slet av og til med kabeltrekking i Cranchien. Noen ganger måtte kabelen trekkes i en to-gang, gjerne ved at en annen kabel eller hyssing ble stappet inn i et hulrom, formet som en U. Kabelen ble tredd inn igjennom Uen, fanget med den og fisket opp/frem før den ble trukket videre.

Jeg la min ære i at kabler skulle tres rett, og det tok gjerne to kvelder for å tre en kabel. Og når du først er igang, se om det er plass å tre noen trekkerør som brukes i hus, den veien du holder på. Legg et par-tre parallelle slike, så har du rør å trekke kabelen du kaver med, og mulighet for å trekke flere en annen gang...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Jeg har dratt gjennom en snor vha en annen ledning, det gikk greit. Når jeg skal trekke motsatt vei med en ledning butter det. Skal ledningstrekket i veggen gjennom et rør, kan det være der det butter? I alle fall stopper det opp. Skal prøve å kone spissen på trekket og håper det da kan "skli" gjennom. Er det noen som vet hvordan det ser ut inne i "veggen" på en Ibiza 20, er det skott eller et rør som forårsaker problemet? Kan være grei å vite litt mer om hvordan det ser ut den veien jeg skal trekke ledninger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...