Jump to content

Lav metal mot metal lyd i svinghjulhus? vp ad41p


merik82

Recommended Posts

Hører en svak metal mot metal lyd ifra svinghjulhuset. Motoren står på en palle, så drev er da ikke tilkoblet.

Hva kan dette være? Defekt lager? Hører kun lyden på tomgang, blir for mye støy når jeg har litt rpm, så kan ikke garantere at den er borte da. 

Har forøvrig også en summende lyd fra oljekjøler området, men det er en mulighet for at dette bare er vibrasjoner av et eller annet som er løst i området. Såfremst ingen gjenkjenner det jeg forklarer med f.esk en mangel/defekt oljekjøler f.eks.

Redigert av merik82 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan det være demperplata som ikke er helt frisk.

Skru av skjoldet, å ta et overblikk innider. ikkeno stress, skru ut boltene rund

skjoldet og trekk det bakover. 

Eller lageret i primærakselen, altså den som blir stående igjen i skjoldet (som Jacob T nevner) når du har tatt det av.

Snurr på primærakselen når du har fått av skjoldet, så hører du om det er feil på lageret.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Planen var at jeg skulle bytte tettninger på begge sider, (som jakob t nevner) iogmed at motor er ute av båt. Vet dette ikke er byttet tidligere på motoren. Vet tidligere eier prøvde/påbegynte å få av skjoldet, da alle boltene var tatt ut da jeg overtok motoren. Kjente for ordenskyld på skjoldet da boltene var ute, virka som det satt litt! Er det no gode tips for å få det enkelt av? Er vel kanskje bare en del fysisk makt som skal til:)

Skal sjekke ut demperplata når skjoldet er av.

Er vel ikke veldig farlig å kjøre motoren litt selv om noe av det dere nevner er defekt? Hadde nemelig systemrens på igår. Skal flushe det ut i morra.

Link to post
Share on other sites

 

Har forøvrig også en summende lyd fra oljekjøler området, men det er en mulighet for at dette bare er vibrasjoner av et eller annet som er løst i området. Såfremst ingen gjenkjenner det jeg forklarer med f.esk en mangel/defekt oljekjøler f.eks.

 

Ulyd I oljekjøleren...? Sjekk denne : https://baatplassen.no/i/topic/88929-ulyd-fra-oljekjøler-vp41/

 

 

 

:smiley:  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...