Jump to content

Hvilken frostveske i toalett?


Maika

Recommended Posts

Tipper det er noe slikt som var tanken: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Frostvaske-2000034950/?artId=361644

 

Jeg har kjøpt en slik til do/septik, men har ikke funnet ut hva som er så spesielt med den.

Propylenglykol er fargeløst og luktfritt og brukes som løsemiddel og konserveringsmiddel i en rekke ulike produkter som for eksempel mat, medisiner, kosmetikk, kroppspleie og, rengjøringsprodukter, flytende vaskemiddel, frostvæsker, vannbasert maling og lakk, tobakk og blekk. 

Blir også kalt giftfri frostvæske.

Hvor sunt det er å innta kan diskuteres, men sett opp mot "vanlig" glykol så bør det være et godt alternativ for mennesker og miljø.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Står i HMS-bladet at man skal vaske umiddelbart ved kontakt med hud, og at man må ha frisk luft og hvile ved innånding så vil ikke tro det er noe man skal drikke nei. Men blir sikkert fort tynnet ut når man slipper det i havet. Disse HMS-bladene er vel ofte rimelig overdrevet også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...