Jayro90 Startet 10.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2015 (redigert) Hei, jeg har kjøpt meg en Halco 26 med Flybridge. Taket har en mindre lekkasje og noe må gjøres allikevel, ønsker å bygge nytt tak ut av flybridgen. Skjære av kåpen samt å bygge et skikkelig tak på fundamentet som allerede står fra før. Syns flybridgen er fin utseende messig men er upraktisk og passer ikke mitt bruk, resten av båten er en del arbeid med men den er i bra bruksstand og var "det jeg ville ha". Prøver å få tak i Meranti BS-1088 på min lokale trelast og handel av glassfiber skjer etter planen i slutten av måneden. Er det noen som noen har erfaring med dette? Tegninger på Halco er noe jeg ikke har tilgjengelig så det blir jo måling med målebånd og en tilpassningsprosess. Det letteste hadde jo vert å bytte hardtop/tak med en Halco eier som er interessert i å ha flybridge på sin. Noen som har kontakter som er interessert i det? I utgangspunktet er bygging planen problemet er at båten ligger på sjøen og det er jo feil årstid å jobbe ute med slikt Har ikke særlig med alternativer... båten skal stå på sjøen til våren før jeg har mulighet til å ta den opp å gjøre den klar til sommersesongen. Hadde vert fint med ideer. Redigert 10.Oktober.2015 av Jayro90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Hei. Dette er et spennende prosjekt. Var for noen år siden inne på samme tanke, men motsatt løsning. Her var det ønske om flybridge. Båten er 29 fot, men var en av de første som ble laget med 29 fot. Den gangen ble det brukt samme overbygget som på 26 fot. Nå tror jeg det blir en for omfattende jobb å gå over til flybrigde. Det vill vert bra med flere bilder av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jayro90 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Kommer med flere bilder, tar en photo runde :) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Ser du mangler tegning til båten. Jeg har en tegning, litt dårlig kopi. Med litt studering kan det meste leses. Den kan du få låne for å ta en kopi. Sitér dette innlegget Link to post
Jayro90 Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 (redigert) Det hadde vert fantastisk :) alt er bedre en ingenting. Blir nok utsatt til våren. Men kunne vert greit å iallefall fått planlagt til våren. Greit å vite hva en begir seg ut på. Her er noen flere bilder. Redigert 13.Oktober.2015 av Jayro90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Hei. Ser du har en bra jobb foran deg. Denne flybrigden er vel ikke original fra Halco. Tegning skal du få, må bare få tatt en kopi. Skal gi en lyd når det er gjort. Har desverre noen problemer etter oppgradering til Windows 10. Sitér dette innlegget Link to post
Jayro90 Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Ah da så, Hadde en mistanke. Var tilfeldighet at jeg tok av takplatene for å se hvordan det så ut oppi der, glad jeg gjorde det. Godt å få bekreftet for det ser jo ikke helt riktig ut :/ men men, skal vel få det i orden. Takker så mye, fint å ha et utgangspunkt :) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 22.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Hei. Går det bra med ombyggingen av Halcoen? Nå har jeg tatt en kopi av tegning til båten. Kan treffes på Sartor ein dag. Tegningen treng ein liten og enkel forklaring. Sitér dette innlegget Link to post
Jayro90 Svart 22.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Har ikke begynt enda, mulig jeg får produsert et tak i rustfritt stål eller aluminium gjennom jobben.Vi leker litt med tanken men ting er enda på vent :) Kan godt møtes på sartor en dag ja, bare kjekt å ha et utgangspunkt så tegningen vil nok hjelpe. Når passer det?Er ledig etter kl 15 på lørdag denne helgen om det er en mulighet rundt den tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 23.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Hei. Etter 15 på lørdag går bra. Sender en IM med mobilnummer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Noe I aluminium med passe takhøyde innvendig hadde ikke vært dumt. Kanskje du kan klare å få til noe som er "litt bedre" enn original? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 23.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Tror og aluminium er et godt materiale å lage tak av. Da kan du heve taket og kanskje litt ekstra over inngangen til cabinen. Sitér dette innlegget Link to post
Jayro90 Svart 23.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Ja absolutt.Jobber som industrimekaniker så har fått beskjed om at vi har materiale og maskiner, bare måle og så skjærer maskinene ut taket, med fall og form :)Leker med ideen foreløpig. Hadde jo vært stilig og er absolutt mulig å få til. Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 Er vel ikke noen som har tegninger til en halco 26 uten flybridge? Evt. noen som vet hvor jeg kan få tak i? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 Jeg har tegning av Halco 26. Den er lagt til noe på lengden for å tilpasse den til Halco 29 med Halco 26 overbygg og innredning. Kan scanne den om du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 Ja er interissert:) Men kan jeg få den på mail eller her inne? Borlitt langt unna.:) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 Skal se litt på scanningen hvordan den blir og tar så kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Har ikke begynt enda, mulig jeg får produsert et tak i rustfritt stål eller aluminium gjennom jobben. Vi leker litt med tanken men ting er enda på vent :) Hvorfor ikke lage taket i sandwichkonstruksjon med f.eks 20 mm divinycell kjerne, da får du et lett og ferdig isolert tak samtidig som du vinner inn høyden som bjelkene tar i dag. På denne måten får du også enkel tilpassing av taket da takplaten støpes mot bremmen sto står igjen etter at flybridge er fjernet. (Kuttelinje i overgang mellom hvit og sort gelcoat) Se skisse under. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Ja er interissert:) Men kan jeg få den på mail eller her inne? Borlitt langt unna.:) Hei. Nå har jeg scannet tegningen. Måtte dele den i 2, det er 2 filer. Da kan du bare sende e-postadressen din på IM, så skal jeg sende de til deg. Sitér dette innlegget Link to post
minime990 Svart 16.Mars.2017 Del på Facebook Svart 16.Mars.2017 Ble det noe av dette prosjektet? Kunne i så tilfelle tenkt meg å se litt bilder av både resultat og arbeidet. Funderer på å gjøre det samme med min halco 29 offshore for å kunne få muligheten til en fin kalesjeløsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.