larsen2000 Startet 10.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2015 Har kjøpt ny bunnplugg i messing. Kan jeg bruke kun bolten i den gamle innsatsen? Ser ut til at den er av bronse eller kobber? Skulle gjerne brukt den nye innsatsen også, men "røret" på baksiden er litt smalere enn del gamle så den ikke sitter tight. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 10.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 (redigert) Er vel stor sannsynlighet for at begge er i messing så det går sikkert greit samme hva du gjør. Redigert 10.Oktober.2015 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Skeptisk til å bruke for liten innsats, da blir det fort krise om det blir lekk i sikaflexen.. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Dersom originalen min også er i messing leste jeg et sted at gjennomføringer i messing skal byttes hvert 10. år? Min er 9 år i tilfelle.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Hei Larsen! Det med 10 års intervall er nok et generelt råd, ville ikke hengt meg for mye opp i det. Poenget er jo tilstanden på komponentene. Og så er det jo det at messing ikke er messing, det kan du lese mer om her: https://baatplassen.no/i/topic/97660-materialkvalitet-i-skroggjennomføringer-og-annet-av-metall-i-båten/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
larsen2000 Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Endte med å bytte gjennomføringen til en som passet. Kjøpte syrefast gjennomføring, og avdekket da også at det originalt på båten var brukt messing gjennomføring med syrefaste skruer. Det er vel ikke helt innertier etter hva jeg har lest. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 31.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Min mye gjennomføring har koniske gjenger på pluggen. Må jeg da bruke gjengetape, eller holder det med marinfett? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Ta på to tre runder med gjengetape du Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Hmm.. jeg har montert en slik messingbunnplugg og skruvet den fast med 3 syrefaste skruver og en god klatt tec7.. er det uheldig og bruke syrefaste skruver mot messing ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Nei. Hva skal man ellers bruke? Temaet er i tilfelle galvanisk korrosjon, og da vil arealet av anode / katode ha mye å si. Messingen vil bli anode i dette tilfellet, men siden skruene har et veldig lite areal i forholdt til messingen vil det holde lenge. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Det var bra ☺ hadde ikke noe lyst og ta den av igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Hmm.. jeg har montert en slik messingbunnplugg og skruvet den fast med 3 syrefaste skruver og en god klatt tec7.. er det uheldig og bruke syrefaste skruver mot messing ? Det er minimal forskjell i spenningspotensiale mellom messing (-0,2V) og Syrefast (-0,25V), så det går greit å benytte syrefaste skruer i messingpluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.