Zitt Startet 14.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tyske-krigsskip-lekker-arsenikk-utenfor-svenskekysten-8202598.html#xtor=RSS-3 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Må være abonnent for å lese den Zitt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Jeg er ikke abonnent, men jeg har kanskje noen gratissjanser før taksameteret begynner å gå. Artikkelen forteller om 12-14 tyske skip, lastet med bl.a. sennepsgass, som ble senket like etter krigen utenfor Måseskär. Det er satt igang tiltak for å avdekke om der er lekkasje av arsenikk, og hvilke fare det er for fisk og dyr i området. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Ikke bra. Godt det blir norskekysten til neste sommer da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 hjelper deg ikke Tom Rør...samme problem utenfor Arendal skip som senktes av de allierte etter krigen 45-47 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Godt jeg skal skikkelig langt unna Arendal da Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Da tror jeg nok du må holde deg unna Finland, Russland, Polen, Danmark, UK, Oslofjorden, Sørlandet og videre langs norskekysten. Kanskje du må frakte båten til Femunden. Den 'ripa i lakken' er meget omfattende. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Det var nå på høy tid at tiltak ble iverksatt da Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunga Din Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 (redigert) iflg denne ligger det mer enn 6ggr så mye utenfor Arendal http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=894 S Arendal 130 000 ton Senapsgas. (andra typer ej bekräft.)V Måseskär 20 000 ton Senapsgas. (andra typer ej bekräft.)O Bornholm 32 000 ton Senapsgas, Clark I & II.Kloractofenon, fosgen, tabunKvävesenapsgas.SO Gotland 2000 ton. Senapsgas, adamsit, m m... ligger litt 'nasty' bilder på fiskere som fått dette i trawlen http://www.svt.se/dokument-utifran/giftiga-djup Redigert 14.Oktober.2015 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Salt Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Havstrømmene forbi Måseskär går nordover langs kysten, svinger vestover ved Koster/Hvaler, og går sørvestover langs kysten mot Lindesnes. Ekle utslipp ved Måseskär kommer til oss også. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mulligan Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 iflg denne ligger det mer enn 6ggr så mye utenfor Arendal Så kan du legge til ubåten ved Fedje. Og massene fra Oslo havn. "Ute av syne, ute av sinn" blir før eller senere til "fedrenes synder". Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Da tror jeg nok du må holde deg unna Finland, Russland, Polen, Danmark, UK, Oslofjorden, Sørlandet og videre langs norskekysten. Kanskje du må frakte båten til Femunden. Den 'ripa i lakken' er meget omfattende. De fleste stedene holder jeg meg unna i sommerferien 2016 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 -for i nordnorge er det jo ikke noen skip på havets bunn... Hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Bare en og annen sjark Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Nei, det er nok ingen annen løsning enn at du får ta båten under armen og bli bonde :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Nå er det vel ikke sikkert at det er like mye gufne greier ombord i alle skip som har gått ned/blitt senket, men vi får kanskje avvente undersøkelser av fisk og dyr i Sverige før vi blir altfor mørkeredd. Jeg er ennå ikke blitt redd for om båten skal gå i oppløsning. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Bare en og annen sjark Tja, Narvik gikk vel ikke helt klar Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 15.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2015 Det ble også senket skip med farlig last utenfor Songvår i Søgne. Mener fiskere i Østersjøen har blitt alvorlig skadd / drept etter å ha dratt ombord tilgriset redskap. Det er dog ingen grunn til panikk for folk flest, men vrakene bør klart merkes som farlige slik at det ikke fiskes der, samt at forskerene følger med på giftinnhold i fisk etc. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2015 Dersom en ensom torsk på 8 kg spiser et gammeldags rumpetermometer med kvikksølv, og kvikksølvet slippes løs inni fisken, da er vel neppe den særlig bra å spise? :) -på tross av at området er rent og pent ellers... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 Det var et meget bra side-scan image i den artikkelen. Den viser hva som skjer når noe senkes ned på havbunnen. Havstrømmen begynner å grave rundt fartøyene. Synes tydelig rundt baugen på det lille fartøyet og indikeres rundt akterskipet på det store fartøyet. Havstrømmene vil over tid grave så mye at fartøyet brytes opp. Derfor er det aldri en god ide å deponere på havbunnen. Eller tildekke slik man vil gjøre ved Fedje og har gjort i Oslo. Havet graver det før eller siden opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.