Jump to content

Prosjekt With 10


jørn

Recommended Posts

Utrolig flott :) Hvordan dampet du det? Regner med at du hadde mer enn en pølsekoker til rådighet.

brukte et takrennerør i stål, en treplugg i enden med hull til slangen fra en tapetfjerner som man får på clas eller jula. Andre enden hadde jeg en slange fra bildekk med en slangeklemme for å holde på plass. Kuttet en liten spalte i gummien til å putte listene inni

Link to post
Share on other sites

jørn skrev On 27.10.2015 at 21.35:

Kom gjerne med guide for støping, hva jeg trenger av materialer, utstyr og hvordan jeg gjør det.

 

Det er jo skrevet side opp og side ned her inne om støping, men her har du en link til en side som forklarer litt:

http://maritimstart.no/maritimstart-spesial/stop/

 

Du trenger:

  • Polyester
  • Glassfibermatter
  • Topcoat (eller gelcoat +voks til å blande i)
  • Herder
  • Aceton
  • Aluminiumsruller
  • Radiatorpensler
  • Maleruller
  • Gummihansker
  • Maske
  • Plastbøtte til å blande i
  • Tomme spylervæskekanner (til å blande mindre i + sette pensler og ruller i aceton)
  • Kosteskaft til å skjøte på rullene

Pluss sikkert en del ting jeg har glemt. Mange år siden jeg jeg har prøvd meg på dette :smiley:

 

Ellers har jo badeplattformtråden til REM veldig gode forklaringer til framgangsmåter:

https://baatplassen.no/i/topic/61763-prosjekt-jeg-har-en-plan-utvidet-badeplatting-på-p35/page-1

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

synd å måtte gi opp , men nå tida ikke strekker til så..     Er nok uansett neppe noe problem å bli kvitt denne til en som kan få fikset opp det som trengs :) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...