Jump to content

erfaringer med BMW D636 innbordsmotor


Skibsplast600

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har vært og sett på en båt med en BMW D636 innbordsmotor.

 

Spørsmålet er da er dette bra motorer? Er det noe en må passe på?

 

Dette er en 180 hk som sitter i en 26 foter.

 

Spør siden dette er en motor som jeg ikke har hørt om eller sett noe til tidligere.

 

Venter spent på svar.

Link to post
Share on other sites

Problemt med BMW marine er å få tak i deler hvis noe går galt. Motorene er vm motori som senere ble Mercruiser, så mange deler kan kjøpes hos Mercruiser. De hadde en recall på kjølesytem på 80'tallet, så om den fungerer bra nå 30år etter er ikke DET noe bekymre seg for ;) BMW sluttet med marine motorer i 1987 eller 88, da tok Mercruiser over.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Coronet 24 family med en slik BMW-motor for ca 10 år siden. Diskusjonen da var kjølinga, og den fikk mye pepper for det. For min del var dette gjort noe med før. Følte likevel at ryet til motoren blei skada. Litt av problemene enkelte hadde, var nok at de satte inn motoren i veldig tunge båter, og da gikk den tungt.

I Coroneten passa den utmerket, normalt forbruk og toppfart på 28 knop. De problem jeg hadde med båten, skyldtes drevet som havarerte. Jeg kan anbefale motoren, men håper den er godt isolert, for motoren var ikke av de mest stillegående.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...