Jump to content

Bygge trimplan Nidelv 26 tips


odis123

Recommended Posts

Hej Odis,

 

Først og fremmest kan jeg godt forstå at du gerne vil have et trimplan/flap på din N26, det er noget der hjælper i mange situationer - men...

Jeg vil foreslå at du netop tager løsningen fra Asdal, der er flere ting der spiller ind, først er det en gennemprøvet løsning, og kan vel efterhånden nærmest kaldes "original". Dernæst kræver det jo lidt kundskab om du vil til at fabrikere en sådan selv i glassfiber, og der ville jeg jo foreslå et lidt mindre projekt til start når du skal igang med det. 

 

Jeg tror du vil spare dig selv for mange ærgelser og frustrationer ved at tage den færdige løsning - og så kostbar er den jo heller ikke set i det lys  :smiley: Selv Asdal løsningen indeholder jo lidt "fiber-arbejde" så du får jo prøvet det i lidt mindre omfang.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Siden du kan snekre så kan du jo og lage deg en form i kryssfiner som du dekker med plast og støper i. For så og Bolte og lime det fast i skrog etterpå. Har aldri laget trimplan og Kommer sikkert endel tips etterhvert. Ligger vel endel om dette på forumet og kanskje vist du søker litt. Intet er umulig ihvertfall:) jeg har forlenget bunnen av båten min litt men brukte tørt trevirke som jeg limte lag på lag med pu lim og tilpasset akterspeilet og så smurte inn med polyester før støping. Brukte trevirke for og ha noe og feste trimplanene i :) noen vil vel hevde at det er ugunstig og bruke trevirke men jeg dreit en lang marsj i det og tenkte at det holder sikkert i 20 år så lenge det er helt tett og ikke har mulighet for vanninntrengning. Nå er jeg langt fra noen ekspert i dette :) har du utgangspunkt i ett bilde av asdaltrimplanet så er du sikkert godt på vei:) men en god del arbeid blir det nok men så er det jo så godt å se på det en har laget selv og kjenne smilet komme :)

Redigert av boble65 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...