Jump to content

Smart Rib 330 Sport hopper på flatt vann.


Flataker144

Recommended Posts

Hei, har en Smart Rib 330 Sport med 15 hk Mercury EFI på hekken. Båten hopper uten at det er en bølge i siktet, helt fra jeg kommer på plan og opp til nesten full gass. På full gass hopper den ikke.

Har prøvd alle trim-posisjonene men har ikke noe å si.

Har både bensintank(25L) og batteri under sittebenk og har ikke prøvd å flytte rundt på disse. Har det noe å si? Har snakket med en som har 20 firetakt (mercury den også) og en annen som har samme motor som jeg, og ingen av de hopper, så jeg tror ikke motoren er problemet. 

Har ikke montert flaps.

 

Mvh Flataker144 

Link to post
Share on other sites

Min gamle Silver Viking 10" oppførte seg også sånn, og jeg løste det ved å fjerne tiltepinnen så propellen kom litt lenger inn mot akterenden. Ulempen var at jeg ikke kunne gi særlig gass bakover, for da vippet motoren opp..

 

En litt bedre løsning er å eksperimentere med trimflaps.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

I sin tid ble dette regnet som kuult med slike "hoppebåter".

Spesielt 10 fot With med altfor høy tilt på Yamaha 9,9 hoppet slik hele tiden?

 

Vi har vel (forhåpentligvis ) vokst ifra dette nå.

 

Jeg ville forsøkt å endre plassering av tanken, er ikke mye endringer i vektfordeling som skal til på disse jollene før det merkes.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...