Jump to content

VHF, anbefalinger?


kapptein

Recommended Posts

Ser ut til at det råder en oppfatning om Sailor som noe gammelt antkvarisk, vel;

http://www.tt.dk/Maritime/Products/VHF/SAI...0VHF%20DSC.aspx

Ett og et halvt minutts replay og innebygd adressebok.

 

Sailor er varemerket Thrane & Thrane bruker for sine produkter innen maritim radiokommunikasjon.

Og Thrane & Thrane er så hi-tech som det går an å bli.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hva med Entel HT900-serien, til ca 3000,- eller en ICOM M301 til 2900,-, overligger fra i fjor.

Noen som kjenner disse?

 

Og den bærbare ICOM M87 ser meget interessant ut, med LiIon-batteri, 22 programmerbare land-kanaler for f.eks jakt, 15 timers brukstid osv. Kan dermed slippe å kjøpe egen radio til elgjakta i høst. (Første sesongen)

Men prisen er drøy, ca 5000.

 

Har vurdert litt frem og tilbake om hvorvidt jeg skal gå for bærbar eller fast montasje, sikkerhetsmessig holder jeg for min del en knapp på bærbar, siden båten er liten og om det skjer noe ligger jeg fort i havet allerede. Og dessuten har den eget batteri i tilfelle el.feil i båten.

 

Mulig løsning:

-heftige turer med mulighet for kantring/fylling av båt:

--skulderfestet (på kystvaktmåten)

-ellers:

--fastmontert mot ekstern antenne og ev. lading

Redigert av vidarbre (see edit history)

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Har Sailor RT2048 med selcall, og det oser av kvalitet den radioen. Kjenner det på vekta. skikkelige ting veier en del. Har 2 stykker av den, og den jeg har hatt i snekka skal over i Konvall, og den som står i Konvall skal selges. :cheers_wine: Ser den oppe i babaord hjørne :yesnod:

salong_babord_1.jpg

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...