MacNervik Startet 8.November.2015 Del på Facebook Startet 8.November.2015 Jeg kom på en ide.. Hva med å lage en webbasert database med maritime Waypoint/POI ?? Jeg tenker da på et system der alle kan legge inn WP/POI. Disse må da grupperes etter f.eks: Båthavner/Gjestehavner Friluftsområder Uthavner Bensin bunkring Diesel bunkring Vann Slipp Båtverksted Båtustyrsbutikk Navigasjonsinformasjon Seilingshøyde Spesielle advarsler (med kordinater) +++ Tanken er da at man kan ta en manuell nedlastning eller ha "live" tilkobling til databasen. Når WP/POI er gruppert - kan man da selv velge hvilke grupper du ønsker. F.eks ved WT/POI for bunkring kan man sa også lett oppdatere disse forløpende med info om pris.. Jeg har ikke kunnskap til å lage noe slikt ,så noen datakyndige må på seg dette arbeidet. WP/POI kan da lastes ned som GPX og legges inn på din kartplotter. Jeg har en del erfaring med kartprogrammet LOCUS (Android) - og dette programmet kan bruke både nedlastede GPX og ha 'live' tilkobling mot webbasert database. Noen som likte denne ideen ?? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 15.November.2015 Del på Facebook Svart 15.November.2015 Nå har strengt tatt Navionics på nettbrett/mobil allerede en slik funskjon der alle brukere kan legge inn egne symboler og kommentarer i kartet. Jeg bruker dette hyppig, og legger selv inn kommentarer som kan være nyttige for nestemann. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
chrisrik Svart 16.November.2015 Del på Facebook Svart 16.November.2015 liker absolutt tanken! litt wiki-preg over innholdet. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 16.November.2015 Del på Facebook Svart 16.November.2015 noen kan nok dette bedre enn meg. men testa googlesøk:https://lists.w3.org/Archives/Public/public-poiwg/2010Nov/0034.html Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.