Jump to content

Hjemme laget hydraulisk teine haler 400 kg


Sharksjark

Recommended Posts

Tusen hjertelig takk! :)

 

Hvordan gjør du (og andre det) med evt. frikobling av hydraulikkpumpe når denne ikke er i bruk? Ser ikke for meg at det på noen måte er gunstig å ha en pumpe som hamrer og går hele tiden, men skal brukes bare av og til. Spørsmålet forutsetter naturligvis at hydraulikkpumpen er reimdrevet fra båtmotoren, slik jeg ser for meg.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei Yngve,

 

Jeg har dessverre ikke tid, har tusen prosjekter selv i båten for tiden som å montere baug og hekk thruster samt diverse oppgraderinger av hydralikk anlegget. Men du trenger kun å få vann skjært disse delene og sveiset dei isammen, er det ikke lokalt verksted som kan hjelpe deg?? Hvor i landet bor du?

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Hei hei! 

Veldig interessant tråd!! 

Har komt på tanken sjøl, har det som skal til for å bygge en teinehaler, bortsett fra kompetanse på hydrulikkmotor.. Vil ha en som er kraftig. Hvordan fungerer den hittil den som du har No? Ka vil du anbefale? Å kva egna seg best av mm, mp, mr, MS, mh, mt

Redigert av Rodal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Altid interessant med tin som man mekker selv.

 

Jeg har et bittlite prosjekt når det gjelder teinehaler. Min elektriske LH200 er av og til littt svak når jeg drar lenka med krepseteiner og må ha hvilepause. Jeg kan derfor tenke meg å sette på en lineskive til utenpå den originale, men med mindre diameter slik at jeg kan gire ned ved å kaste om lina når det går tregt. Problemet er å få tak i, eventuelt lage, en passende skive.

 

Noen som vet om noe eller har et forslag til skove..

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Rodal skrev for 1 time siden:

Hei hei! 

Veldig interessant tråd!! 

Har komt på tanken sjøl, har det som skal til for å bygge en teinehaler, bortsett fra kompetanse på hydrulikkmotor.. Vil ha en som er kraftig. Hvordan fungerer den hittil den som du har No? Ka vil du anbefale? Å kva egna seg best av mm, mp, mr, MS, mh, mt

Har du ett gear på din også eller har du lineskiva rett på motoren? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...