rockmoen Startet 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2015 Hei. Jeg skal igang med å støpe opp igjen litt av skroget i akterenden på båten. Området som er fjernet pga. lekkasje/mindre skade er rett over flyndrejernet. I skroget var det lagt inn treklosser for å skru fast flyndrejernet. Men er det alternativ til å bruke treverk for skrufeste eller må jeg til med nye treklosser? Isåfall, hva slags treverk egner seg best? Se skissen: Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Treklosser er vel ikke ideelt? Jeg tenker på råte. Støp tykt og bruk heller gjennomgangsbolter. ( hvis du kommer til innvendig ) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Enig med Hantoen. Kommer du til fra innsiden så bruk gjennomgående bolter og muttere på innsiden. Legg syrefast "kjøljern" på innsiden som mothold så du får fordelt kreftene. Da kan du stramme til krampa tar deg og får en fin anleggsflate for Tec7 eller annen tetningsmasse både på utsiden og innsiden. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ballard Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Hvis du er nødt til å bruke treverk, så er det vel teak som peker seg ut. Det er et hardt og stabilt treverk, og er i en klasse for seg når det gjelder råte-bestandighet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Eik vil nok også funke ganske bra. Ikke fullt så råtemotstandig som teak, men fremdelses veldig bra, og veldig mye billigere. Men om det er mulig ville jeg nok ikke brukt trever i det hele tatt. Hva med å legge inn rustfritt stål på baksiden som du kan bore og gjenge i? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.