Jump to content

Sjømann 22 prosjekt tråd

akorsvik

Recommended Posts

Takk for tilbakemelding. Bekrefter egentlig min mistanke. Tror nok det blir den på batteri. Lurer på åssen kvaliteten på den hos biltema er. Kjedelig om den ryker etter en stund, og i værste tilfelle at biltema slutter å selge den, og at den har litt andre mål enn de andre som selges...

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Tusen takk for de siste kommentarene :-)

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at dette skulle bli en omfattende og detaljert prosjekttråd med mye bilder. Slik ble det ikke.

Jeg synes det er veldig omfattende å lasteopp bilder i forumet her, tar så mye tid (noe jeg har hatt svært lite av da jeg har brukt i overkant av 1000 arbeidstimer på båten siden desember 2015 i tillegg til 150 % stilling på jobb og 100% juss studier. Synes også at responsen i denne tråden har vært litt "tam".

Anyway... Båten er ferdig. Jeg synes selv at den er blitt helt konge! Vil tørre å påstå at dette er en av (om ikke den) Norges peneste Sjømann.

Alt er byttet til nytt (vanntank, dieseltank, septiktank, toalett, alle instrumenter, vannpumpe, septikpumpe, alt elektrisk, dusj, vask, servant, kalesje, lys, osv osv osv...

Kommer å legge ut noen bilder her av hvordan den ser ut nå som ferdig. Vet ikke om jeg har tid og ork til å poste alle bildene underveis.. (mange!).

Finnes en gruppe på facebook som heter Sjømann 22. Der kan dere i hvert fall se et par bilder :-) Kan legge ut noen her senere

Dette prosjektet kaller vi fra bunnen av..synes finerplatene ble veldig fine....er du møbelsnekker...eller selvlært?

Er det en buch dv 20 du har nede i kjelleren? Saltvannskjølt?

Jeg fikk trøbbel med min Sabb 10 g ved at det rustet hull i topplokket. Hadde flaks og fikk hjelp av en som kunne sveise støpejern.

Hei akorsvik,

det er leitt å høre at du opplever responsen på arbeidet ditt i denne tråden som "litt tam". Min erfaring er at det er mange flere som leser enn som kommenterer. I skrivende stund har du hatt 6697 lesere, det er vel ikke dårlig akkurat?

Og du fortjener dem alle, du har virkelig tatt båten fra bunnen av, og så har du jobba så rasjonelt at det har gått skikkelig unna. 4 strøk maling innvendig, det sier noe om at du har satt standarden for kvalitet ganske høyt. 

Så når det nå gå mot ferdiggjøring håper jeg du fortsetter å dele, og ikke minst gir oss bilder fra bruken av båten. Hvordan er den f.eks å overnatte i? Hvordan er den i sjø?

Gleder meg til ¨høre mer fra deg!

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...