akorsvik Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Takk for tilbakemelding. Bekrefter egentlig min mistanke. Tror nok det blir den på batteri. Lurer på åssen kvaliteten på den hos biltema er. Kjedelig om den ryker etter en stund, og i værste tilfelle at biltema slutter å selge den, og at den har litt andre mål enn de andre som selges... Link to post
NidelvSigmund Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Hvorfor har du støpt igjen luka? Er ikke den kjekk å ha? :) Link to post
akorsvik Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Hvorfor har du støpt igjen luka? Er ikke den kjekk å ha? :) Flere grunner til det. Har skrevet litt om det tidligere i denne tråden :-) Link to post
Nero II Svart 19.April.2016 Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Jeg sover med kalesja på og døra fra kabin og ut til uterommet åpen - i varierende grad avhengig av været. "Det enkleste er det kønneste" som de sier i Danmark... Link to post
akorsvik Svart 19.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Absolutt :-) Blir nok til det her, samt en ventil i taket så det blir en form for gjennomtrekk :) Link to post
Moris Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Flott "blogg". Er spent på fortsettelsen. Link to post
Uglesett Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Jeg har også fulgt denne tråden og hadde gjerne sett båten ligge å duve i ei uthavn nå. Et prosjekt helt fra bunnen av som det står respekt . En strøken Sjømann 22 vekker oppsikt og en fin kontrast til alle 40 foterene med fly. Link to post
Ida Marie III Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Altid flott å se når eldre fartøy blir tatt vare på, og pusset opp som her... Flott arbeid... Link to post
Uglesett Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Ekte nordlendinger fostret opp med skrei og tørrfesk ser også linjene i Sjømann 22. https://baatplassen.no/i/topic/38548-b%C3%A5tdesign-lav-slank-og-elegant/page-8 Link to post
akorsvik Svart 29.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Tusen takk for de siste kommentarene :-) Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at dette skulle bli en omfattende og detaljert prosjekttråd med mye bilder. Slik ble det ikke. Jeg synes det er veldig omfattende å lasteopp bilder i forumet her, tar så mye tid (noe jeg har hatt svært lite av da jeg har brukt i overkant av 1000 arbeidstimer på båten siden desember 2015 i tillegg til 150 % stilling på jobb og 100% juss studier. Synes også at responsen i denne tråden har vært litt "tam". Anyway... Båten er ferdig. Jeg synes selv at den er blitt helt konge! Vil tørre å påstå at dette er en av (om ikke den) Norges peneste Sjømann. Alt er byttet til nytt (vanntank, dieseltank, septiktank, toalett, alle instrumenter, vannpumpe, septikpumpe, alt elektrisk, dusj, vask, servant, kalesje, lys, osv osv osv... Kommer å legge ut noen bilder her av hvordan den ser ut nå som ferdig. Vet ikke om jeg har tid og ork til å poste alle bildene underveis.. (mange!). Finnes en gruppe på facebook som heter Sjømann 22. Der kan dere i hvert fall se et par bilder :-) Kan legge ut noen her senere Link to post
Uglesett Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Dette prosjektet kaller vi fra bunnen av..synes finerplatene ble veldig fine....er du møbelsnekker...eller selvlært? Er det en buch dv 20 du har nede i kjelleren? Saltvannskjølt? Jeg fikk trøbbel med min Sabb 10 g ved at det rustet hull i topplokket. Hadde flaks og fikk hjelp av en som kunne sveise støpejern. Link to post
Nero II Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Hei akorsvik, det er leitt å høre at du opplever responsen på arbeidet ditt i denne tråden som "litt tam". Min erfaring er at det er mange flere som leser enn som kommenterer. I skrivende stund har du hatt 6697 lesere, det er vel ikke dårlig akkurat? Og du fortjener dem alle, du har virkelig tatt båten fra bunnen av, og så har du jobba så rasjonelt at det har gått skikkelig unna. 4 strøk maling innvendig, det sier noe om at du har satt standarden for kvalitet ganske høyt. Så når det nå gå mot ferdiggjøring håper jeg du fortsetter å dele, og ikke minst gir oss bilder fra bruken av båten. Hvordan er den f.eks å overnatte i? Hvordan er den i sjø? Gleder meg til ¨høre mer fra deg! Link to post
LeviCorsair Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Jeg er en av de som følger tråden.. og må si jeg er imponert. Jeg håper du fortsetter å oppdatere oss -- og med masse bilder https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Laster du opp bilder direkte fra mobiltlf er det superenkelt? Link to post
bayliner 2051 Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hei. Jeg er ny eier av båten. Kan legge ut et par bilder en dag, så dere ser åssen den er nå. Syns den var fin på vannet. Lite rulling til å være sjømann. Link to post
Korsfjord Svart 14.September.2016 Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 Det har blitt en veldig pen båt Link to post
krone Svart 14.September.2016 Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 Nydelig håndtverk! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn