Jump to content

Trenger ny reflektor til eldre lyskaster!

MrEbbesen

Recommended Posts

Hella mfl. har lykteinnsatser i ulike størrelser, men denne ut til å være "grunnere" i huset enn en vanlig billykt...?    

kanskje en såkalt "sealed beam" innsats vil passe...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg hadde samme problem for noen år siden med maken patent ser det ut til. Jeg endte opp med å skifte hele lyktehuset på toppen der, ved å borre opp de 4 naglene og lage et nytt feste til en ekstralampe jeg hadde liggende. Men det skal sies at jeg ikke prøvde mye å finne en ny reflektor, gav opp hanske tidlig. :)

Hella mfl. har lykteinnsatser i ulike størrelser, men denne ut til å være "grunnere" i huset enn en vanlig billykt...?    

kanskje en såkalt "sealed beam" innsats vil passe...? 

Det eg har sett av "sealed beam" innsats er adskillig djupare, dei har tilkobling på baksida. Og med den diameter som det er mest av, 5 1/4 tomme so passer den heller ikkje.

Sjølv trur eg at eg ville brukt den vrien med å bora ut naglane og plassera ei anna lykt.

bilde

Denne på bildet er rettnok noko større - 9" so det må vurderast. Den fins i to utgaver, 55 w halogen koster 279 kroner, og den med godt lys, 35 w xenon koster eindel meir, 1599 kr

Har en lyskaster som trenger en ny reflektor.

Finner ikke noe merke. 16,5 diameter.

Er det noen som selger noe slikt, eller som kan reparere den jeg har?

Fjernet en maken (77model) for å få plass til solcellepanelet, mulig den er på loftet i garasjen.

skal sjekke i morgen.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Det eg har sett av "sealed beam" innsats er adskillig djupare, dei har tilkobling på baksida. Og med den diameter som det er mest av, 5 1/4 tomme so passer den heller ikkje.

Sjølv trur eg at eg ville brukt den vrien med å bora ut naglane og plassera ei anna lykt.

bilde

Denne på bildet er rettnok noko større - 9" so det må vurderast. Den fins i to utgaver, 55 w halogen koster 279 kroner, og den med godt lys, 35 w xenon koster eindel meir, 1599 kr

Hvem selger disse halogen lyktene for bare 279kr.. Redigert av MrEbbesen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...