MrEbbesen Startet 2.Januar.2016 Del på Facebook Startet 2.Januar.2016 Har en lyskaster som trenger en ny reflektor. Finner ikke noe merke. 16,5 diameter. Er det noen som selger noe slikt, eller som kan reparere den jeg har? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Januar.2016 Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 Hella mfl. har lykteinnsatser i ulike størrelser, men denne ut til å være "grunnere" i huset enn en vanlig billykt...? kanskje en såkalt "sealed beam" innsats vil passe...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grimme Elling Svart 2.Januar.2016 Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 Jeg hadde samme problem for noen år siden med maken patent ser det ut til. Jeg endte opp med å skifte hele lyktehuset på toppen der, ved å borre opp de 4 naglene og lage et nytt feste til en ekstralampe jeg hadde liggende. Men det skal sies at jeg ikke prøvde mye å finne en ny reflektor, gav opp hanske tidlig. :) Sitér dette innlegget Link to post
MrEbbesen Svart 2.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 TAKK for tips. Har sjekket litt og sendt mail til et firma som driver med fornikling. får høre litt om pris så får vi se. eller så får jeg sjekke ut litt å prøve å fornikle selv…. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 2.Januar.2016 Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 Hella mfl. har lykteinnsatser i ulike størrelser, men denne ut til å være "grunnere" i huset enn en vanlig billykt...? kanskje en såkalt "sealed beam" innsats vil passe...? Det eg har sett av "sealed beam" innsats er adskillig djupare, dei har tilkobling på baksida. Og med den diameter som det er mest av, 5 1/4 tomme so passer den heller ikkje. Sjølv trur eg at eg ville brukt den vrien med å bora ut naglane og plassera ei anna lykt. Denne på bildet er rettnok noko større - 9" so det må vurderast. Den fins i to utgaver, 55 w halogen koster 279 kroner, og den med godt lys, 35 w xenon koster eindel meir, 1599 kr Sitér dette innlegget Link to post
Trooper Svart 2.Januar.2016 Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 Har samme lyskaster ,prøvde å skaffe ny reflektor men de ble for dype ,fjernet naglene og monterte på en ny kaster,har den gamle liggende ,den kan du få ,greit om du skal øve deg på fornikling !! Sitér dette innlegget https://www.flickr.com/photos/photobymarianne/ Link to post
Roger jo Svart 2.Januar.2016 Del på Facebook Svart 2.Januar.2016 Har en lyskaster som trenger en ny reflektor. Finner ikke noe merke. 16,5 diameter. Er det noen som selger noe slikt, eller som kan reparere den jeg har? Fjernet en maken (77model) for å få plass til solcellepanelet, mulig den er på loftet i garasjen. skal sjekke i morgen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MrEbbesen Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Mange gode tips . Ikke dumt å montere på en ny lykt. Lukter litt på det forslaget. Men samtidig så liker jeg og bevare det gamle.... Får høre va Roger-jo finner Sitér dette innlegget Link to post
MrEbbesen Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 (redigert) Det eg har sett av "sealed beam" innsats er adskillig djupare, dei har tilkobling på baksida. Og med den diameter som det er mest av, 5 1/4 tomme so passer den heller ikkje. Sjølv trur eg at eg ville brukt den vrien med å bora ut naglane og plassera ei anna lykt. Denne på bildet er rettnok noko større - 9" so det må vurderast. Den fins i to utgaver, 55 w halogen koster 279 kroner, og den med godt lys, 35 w xenon koster eindel meir, 1599 kr Hvem selger disse halogen lyktene for bare 279kr.. Redigert 3.Januar.2016 av MrEbbesen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Skulle ikke forundre meg om han her har noen tips: https://baatplassen.no/i/topic/122953-francis-lyskaster-oppussing-og-radikal-ombygging-prosjekt/ Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 (redigert) Hvem selger disse halogen lyktene for bare 279kr.. høgreklikk på bildet "copy image location" og lim inn i notisblokk so har du svaret. Edit: eg gløymde å sei at bildet er stjålet fra Biltema si nettside. Redigert 3.Januar.2016 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Fjernet en maken (77model) for å få plass til solcellepanelet, skal sjekke i morgen. Ser tidens tand har satt spor etter seg på min også. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MrEbbesen Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Ser tidens tand har satt spor etter seg på min også. Takk for at du sjekket... Trur jeg går for demontering av dagens lykthus, og monterer en ny lykt på selve stanga.. Kommer tilbake hvordan det gikk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.