storken28 Startet 16.Januar.2016 Del på Facebook Startet 16.Januar.2016 Min Alo 28 har negativ akter,Har fundert på å støype en gassbeholder på denne til babord av senterlinje, øverste halvdelen blir synlig utenfor skroget,andre halvdelen blir innenfor.Beholderen vil da fremstå som vertikal.(Jeg bruker 2kgs flasker) Dette medfører hulltaking i akterspeilet og deretter innstøyping av beholder.Beholder blir støypt i glassfiber/polyester. Spørsmal mitt er, 1.Hvilken.er det best å bruke- epoxy eller polyester til sammenføyning av beholder til skrog? 2.Hvis polyester, kan det fortykkes med microfiber på samme måten som epoxy til eksempelvis laging av hulkile? 3.Er det riktig at polyester ikke bør støpes på epoxy? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Husk 19 mm drenering i bunn av kassen til friluft. En kan bruke epoxy på polyester, men ikke polyester på epoxy. litt stoff http://webserver.flak.no/vbilder/85000_1.pdf https://baatplassen.no/i/topic/66747-hva-er-forskjellen-p%C3%A5-epoksy-og-polyester/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Spørsmal mitt er, 1.Hvilken.er det best å bruke- epoxy eller polyester til sammenføyning av beholder til skrog? 2.Hvis polyester, kan det fortykkes med microfiber på samme måten som epoxy til eksempelvis laging av hulkile? 3.Er det riktig at polyester ikke bør støpes på epoxy? 1. Polyester er mer enn godt nok. 2. Til å lage hulkiler bruker du limsparkel. 3. Myte. Ved riktig grunnarbeid sitter polyester på epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 16.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Takker for svar, men Mulligan kan du beskrive "limsparkel" nærmere,og hva er riktig behandling av epoxy for påføring av polyester? Roger-Ro, hvorfor presisere 19mm som klaring under flasken? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Gasskassa må ha en drenering fra bunnen av kassa, og den skal gå ut gjennom skroget - til friluft. Dimensjonen på dreneringen skal være 19 mm innvendig mål. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Komodo Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 3. Myte. Ved riktig grunnarbeid sitter polyester på epoxy. Interessant Mulligan Jeg har lurt litt på dette i forhold til mitt prosjekt med å bygge om en draco til åpen båt. Det er mange som hevder dette med at polyester ikke biter på epoxy, men de fleste er vel i kategorien "har jeg hørt". Litt drøfting rundt dette fra post #82 i denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/122661-draco-20-fra-daycruiser-til-jolle/page-5 Jeg har lagt merke til at du er en av de med litt mer enn gjennomsnitt peiling på dette med kompositt, så jeg hører gjerne mer om dette. Som jeg skiver i den andre tråden kunne det vært moro å gjort noen vedheft-tester for å få kvantifisert dette litt mer vitenskapelig. Storken: Jeg skal ikke kuppe tråden din, er bare nysgjerrig på dette med binding mellom epoxy og polyester. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
storken28 Svart 16.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Takk for svar Wallas,jeg er enige med dere men som spørsmålet mitt viser hadde jeg forstått Roger -Ro sitt svar annerledes. Komodo,ingen fare for "kupp" av Tråden alle innspil og spørsmål er vellkommen.Det er dette man lærer av,det ene spørsmål fører til det andre. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Januar.2016 Del på Facebook Svart 16.Januar.2016 Roger-Ro, hvorfor presisere 19mm som klaring under flasken? Dårlig forklart sorry. Som også "Wallas" Service også sier, Gasskassa må ha en drenering fra bunnen av kassa, og den skal gå ut gjennom skroget - til friluft. Dimensjonen på dreneringen skal være 19 mm innvendig mål. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.