Jump to content

Støype .Gassflask beholder

storken28

Recommended Posts

Min Alo 28 har negativ akter,Har fundert på å støype en gassbeholder på denne til babord av senterlinje, øverste  halvdelen blir synlig utenfor skroget,andre halvdelen blir innenfor.Beholderen vil da fremstå som vertikal.(Jeg bruker 2kgs flasker)

Dette medfører hulltaking i akterspeilet og deretter innstøyping av beholder.Beholder blir støypt i glassfiber/polyester.

Spørsmal mitt er,

1.Hvilken.er det best å bruke- epoxy eller polyester til sammenføyning av beholder til skrog?

2.Hvis polyester, kan det fortykkes med  microfiber på samme måten som epoxy til eksempelvis laging av hulkile?

3.Er det riktig at polyester ikke bør støpes på epoxy?

Spørsmal mitt er,

1.Hvilken.er det best å bruke- epoxy eller polyester til sammenføyning av beholder til skrog?

2.Hvis polyester, kan det fortykkes med  microfiber på samme måten som epoxy til eksempelvis laging av hulkile?

3.Er det riktig at polyester ikke bør støpes på epoxy?

1. Polyester er mer enn godt nok.

2. Til å lage hulkiler bruker du limsparkel.

3. Myte. Ved riktig grunnarbeid sitter polyester på epoxy.

3. Myte. Ved riktig grunnarbeid sitter polyester på epoxy.

Interessant Mulligan :yesnod:

Jeg har lurt litt på dette i forhold til mitt prosjekt med å bygge om en draco til åpen båt. Det er mange som hevder dette med at polyester ikke biter på epoxy, men de fleste er vel i kategorien "har jeg hørt". Litt drøfting rundt dette fra post #82 i denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/122661-draco-20-fra-daycruiser-til-jolle/page-5

Jeg har lagt merke til at du er en av de med litt mer enn gjennomsnitt peiling på dette med kompositt, så jeg hører gjerne mer om dette. Som jeg skiver i den andre tråden kunne det vært moro å gjort noen vedheft-tester for å få kvantifisert dette litt mer vitenskapelig.

Storken: Jeg skal ikke kuppe tråden din, er bare nysgjerrig på dette med binding mellom epoxy og polyester.

Roger-Ro, hvorfor presisere 19mm som klaring under flasken?

Dårlig forklart sorry.

Som også "Wallas" Service også sier, Gasskassa må ha en drenering fra bunnen av kassa, og den skal gå ut gjennom skroget - til friluft.  Dimensjonen på dreneringen skal være 19 mm innvendig mål.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...