Jump to content

Hvor helgen 28-29 mai?


Avmønstret4

Recommended Posts

Får starte denne helgen jeg da.

Går av vakt idag torsdag for 9 dager fri :yesnod:

Kona drar til Nice og kommer hjem på tirsdagen, så jeg får vel ta med ungene i båten.

Prøver å få plass i Dragsund eller på øyene utenfor Sætre.

Hvis ikke er det flott i pollen mellom Torvøya og Hjelp, eller i Sandspollen.

Ifølge værbutikken til meteorologiske, så skal det være meget bra vær på fredag og søndag, men det skal komme noe nedbør mellom lør. kl 14:00 - søn 02:00.

Men who cares så lenge en kan :fishing: og det er :cheers: i kjøleskapet.

:flag:

Link to post
Share on other sites

Tar fri på mandag også nå som været ser ut til å snu. Drar ned til Tjømmeområdet Øst og legger oss på Hui natt til lørdag antagelig. Lørdag går vi til Værdens ende via Havna/Røssund. Så får vi se om vi krysser over til Strømstad/Koster på søndag eller om vi blir i området ved Tjømme. Bolærne kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I morgen ettermiddag settes kursen til Koster. Det ser ut som om det kan bli sommertemperatur i helga, så da blir det vel bare å nyte turen å kose seg på Sør-Koster. Forøvrig er det veldig pent der i Mai,med blomstring og ikke så mye folk som det er på sommeren. Det er kun 12 nm fra båtplassen, så det blir mange turer dit i løpet av sommeren.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke fått satt ut båten da jeg driver å bytter motor, har neppe fått løyve til båttur allikevell da jeg skal gifte meg i helgen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! :flag:  Men bryllupsturen blir kanske pr. båt eller --------- :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Med 2 små barn og for liten båt til noe særlig langtur med familien så må nok den reisen vente

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Vi går ut fredag kveld. Kona jobber sent.

 

Trolig til Sandspollen fredag kveld. Liker å gå litt så det blir nok bare med en overnatting der.

 

Lørdag kanskje til Moss eller Horten. Passe tur i 8-9 knop.

 

Hjem på søndags formiddagen for å nå Gjemselund kl. 18.00.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Turen min går nokk for buss til vikingskipet i hamar der vi skal spille handball.

Litt kjipt viss været snur da men, det er jo også gøy å få spille litt kamper igjen etter et par måneder uten.

 

Ha en fin helg alle sammen, måtte været være med der!!!

Link to post
Share on other sites

Båten ble sjøsatt idag og jeg skulle gjerne ha tatt en tur i skjærgården i helgen, men må nok i brullup i Skien i helgen. Ettersom jeg skal være toastmaster er det kanskje lurt å still opp der. God tur til alle som skal utpå!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har tatt meg fri imorgen fredag, men kommer ikke avgårde i kveld. Fruen kommer med fly til G.moen fra Kr.sund ikveld 2210, og hun syntes det ble for masete å kjøre 10mil derfra til Son så sent for en nattseilas over fjorden. Tror hun tenkte på en god dusj hjemme og rene klær før helgen. Fruer er rare sånn. Sist torsdag da fruen var bortreist, dro skipshunden og jeg over fjorden natt til fredag. Litt mørkt å legge til alene, men det gikk greit. Så vi står heller opp til vanlig vekkerklokketid imorgen, pakker og handler (rødvin og pils har jeg allerede sørget for) før tur over fjorden til Kommersøy(?).

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...