Avmønstret4 Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Får starte denne helgen jeg da. Går av vakt idag torsdag for 9 dager fri Kona drar til Nice og kommer hjem på tirsdagen, så jeg får vel ta med ungene i båten. Prøver å få plass i Dragsund eller på øyene utenfor Sætre. Hvis ikke er det flott i pollen mellom Torvøya og Hjelp, eller i Sandspollen. Ifølge værbutikken til meteorologiske, så skal det være meget bra vær på fredag og søndag, men det skal komme noe nedbør mellom lør. kl 14:00 - søn 02:00. Men who cares så lenge en kan og det er i kjøleskapet. Quote Link to post
Baltic Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Denne helga får vi besøk fra Lofoten, mamma og ene broderen m/fru. Vi skal i konfirmasjon til min nevø i Lørenskog på søndag. MEN hvis det blir godt vær, kan det jo hende det blir en båttur på lørdag Quote Link to post
REM Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Tar fri på mandag også nå som været ser ut til å snu. Drar ned til Tjømmeområdet Øst og legger oss på Hui natt til lørdag antagelig. Lørdag går vi til Værdens ende via Havna/Røssund. Så får vi se om vi krysser over til Strømstad/Koster på søndag eller om vi blir i området ved Tjømme. Bolærne kanskje? Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sigurd Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Lørdag går vi til Værdens endeBare til opplysning: Ikke vann og ikke strøm der for tida. Total renoveringa av det gamle anlegget er i full gang og de bygger ny solid god brygge hele veien under "dyreparken". Quote Link to post
Allan E Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Bare noen få timer før kursen settes til Skagen. Quote Link to post
Sira Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 I morgen ettermiddag settes kursen til Koster. Det ser ut som om det kan bli sommertemperatur i helga, så da blir det vel bare å nyte turen å kose seg på Sør-Koster. Forøvrig er det veldig pent der i Mai,med blomstring og ikke så mye folk som det er på sommeren. Det er kun 12 nm fra båtplassen, så det blir mange turer dit i løpet av sommeren. Quote Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Jon-Kåre Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Jeg har ikke fått satt ut båten da jeg driver å bytter motor, har neppe fått løyve til båttur allikevell da jeg skal gifte meg i helgen Quote Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Baltic Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Jeg har ikke fått satt ut båten da jeg driver å bytter motor, har neppe fått løyve til båttur allikevell da jeg skal gifte meg i helgen <{POST_SNAPBACK}> GRATULERER OG LYKKE TIL Quote Link to post
Avmønstret4 Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 Gratulerer så mye! Mvh Quote Link to post
TwinCab Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Gratulerer! Men bryllupsturen blir kanske pr. båt eller --------- Quote Link to post
Jon-Kåre Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Gratulerer! Men bryllupsturen blir kanske pr. båt eller --------- <{POST_SNAPBACK}> Med 2 små barn og for liten båt til noe særlig langtur med familien så må nok den reisen vente Quote Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Astor Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 GRATULERER OG LYKKE TIL <{POST_SNAPBACK}> Gratulerer!!! Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Vi går ut fredag kveld. Kona jobber sent. Trolig til Sandspollen fredag kveld. Liker å gå litt så det blir nok bare med en overnatting der. Lørdag kanskje til Moss eller Horten. Passe tur i 8-9 knop. Hjem på søndags formiddagen for å nå Gjemselund kl. 18.00. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Majali Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 fra i dag og en uke fremover: Kreta! må få opp varmen før sesongen starter for fult her hjemme Quote Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Briggfruen Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Lykke til jonkare. Helgens ferd går muligens til Kjerknesvågen, Inderøy - 2. plass på gjestehavn-kåring. God helg. Briggfruen Quote Link to post
Sonata 7 Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Turen min går nokk for buss til vikingskipet i hamar der vi skal spille handball. Litt kjipt viss været snur da men, det er jo også gøy å få spille litt kamper igjen etter et par måneder uten. Ha en fin helg alle sammen, måtte været være med der!!! Quote Link to post
M/S Bastard Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Jobber som best jeg kan for og få taket til naboen ferdig håper på bra vær så jeg får oljet ferdig båten. Grattis Jonkare Quote Link to post
Vinylester Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 GRATULERE JONKARE Ellers er det meldt bra vær til helga ,synd madammen skal jobbe lørdag formiddag. Satser på å få tatt en tur lørdag ettermiddag og eventuelt bli over til søndag. Blir vel å tusle en tur til Helgeroa eller rundt der. Quote Link to post
Tine IV Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Det blir langtur med grilling og kos rundt bålet på Lort Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Verrie Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Søndagen er nok avsatt til dyreparken med familien, mens 30 års kalas går av Fredag. Da er det jammen ikke mye igjen. Blir vel båtpuss resten av helgen tenker jeg Quote Link to post
Hanto Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Går tidlig fra jobb i morgen, skal til Oslo og seile hjem nye båten. Håper på bra vær!!! Quote Link to post
Ludde30 Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Båten ble sjøsatt idag og jeg skulle gjerne ha tatt en tur i skjærgården i helgen, men må nok i brullup i Skien i helgen. Ettersom jeg skal være toastmaster er det kanskje lurt å still opp der. God tur til alle som skal utpå! Quote If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Lars H. Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 (edited) Hei. Har tatt meg fri imorgen fredag, men kommer ikke avgårde i kveld. Fruen kommer med fly til G.moen fra Kr.sund ikveld 2210, og hun syntes det ble for masete å kjøre 10mil derfra til Son så sent for en nattseilas over fjorden. Tror hun tenkte på en god dusj hjemme og rene klær før helgen. Fruer er rare sånn. Sist torsdag da fruen var bortreist, dro skipshunden og jeg over fjorden natt til fredag. Litt mørkt å legge til alene, men det gikk greit. Så vi står heller opp til vanlig vekkerklokketid imorgen, pakker og handler (rødvin og pils har jeg allerede sørget for) før tur over fjorden til Kommersøy(?). Lars H. Edited May 26, 2005 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Den saken er enkel. Kjører bil fra Stettin til Swinoucjie.Lurer på om Slagskibet flyter jeg? Quote Link to post
Quantum Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Dårlig med båt denne helgen, i disse konfirmasjonstider blir det tur til Hemsedal og konfirmasjon der i helgen. Quote Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Recommended Posts