pacuare Startet 24.Januar.2016 Del på Facebook Startet 24.Januar.2016 En sylinder tenner dårlig på lave turtall, går fint over 3000 omdreininger Fant en feil på en av dysene, innerste o ringen var krøllet. Kontaktene til dysene er merket 1-6. Men hvilken sylinder er de ulike dysene koblet mot? Hvis feilen er på riktig dyse er det bare å skru sammen og sjøsette. Noen som vet hvordan dette er koblet? 2002 modell. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 24.Januar.2016 Del på Facebook Svart 24.Januar.2016 Etter all sannsynlighet gir dyse nummer en bensin til sylinder nummer en osv. Fikk motoren falsk luft gjennom o-ringen som satt feil? Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 24.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2016 Er en v6 motor så nummereringen av sylindrene er det jeg lurer på. På en rekkemotor hadde det vært enkelt. Uvisst om den fikk falsk luft. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Januar.2016 Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Nummer 1 er vanligvis forrerst men noen motorer monteres bak-fram. Da teller man fra registeret. Men så har vi volvo penta D4/D6 hvor registeret sitter bak ved svinghjulet :-) På V-motorer sitter vanligvis den ene sylinderrekken litt lenger fram en den andre, da er den fremste sylinderen i denne rekken nummer 1 De fleste utenbords motorer står på høykant (ikke alle), og da telles vanligvis ovenfra. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 25.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Denne står på høykant, når jeg står bak kan jeg da telle ovenfra og nedover på venstre sylinderrekke(1-3), så starte på nr 4 øverst på høyre sylinderrekke (4-6)? Dette gitt at venstre står litt høyere. Står den lavere er det høyre øverst som er nr 1? Eller telles venstre topp som en, og høyre opp som 2, venstre midt som 3...? Får ta av presseningen og se når jeg kommer hjem. 2 år siden motoren var i småbiter, så husker ikke hvilken sylinderrekke som står øverst. Du er nær å gi en bekreftelse på om sylinder og dyse henger sammen. Da avslutter jeg jobben for i vinter og satser på at denne ene feilen løser problemet. Bedre å skru om vinteren, nye o-ringer er ikke på lager i Norge... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Januar.2016 Del på Facebook Svart 25.Januar.2016 Mener høyre rekke står høyere. Da blir det 1-3-5 på høyre og 2-4-6 på venstre. Sjekk reed ventilene. Disse kan gå i stykker og må da skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2016 Har fått bekreftet at høyre er 1 3 5, så takk for riktig informasjon. Monterte i dag for å feilsøke. Kompresjon varierte fra 6,5 til 6,8, bør være ok på en gammel motor. Resten av feilsøking var mislykket da motoren gikk helt rent hver gang vi prøvde. Håper at feilen er løst, men må nok sjekke mer. Kan håpe at det var o ring på dyse nr 5 som ga problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.