Jump to content

Vurderer ny båt som har ankervinsj, hvordan fungerer denne?

McWoods

Recommended Posts

Hei!

Vurderer å kjøpe meg ny båt. Det er montert en ankervinsj på båten. Men er litt usikker på kjøpet av båten på grunn av plassering av ankervinsjen. Har ikke mye erfaring ved bruk av ankervinsj, men denne er vel montert litt nærme motoren ??

Noen meninger om dette og kjøp av denne båten med utgangspunkt i ankervinsjen ?

bilde

Jeg ville ikke vært bekymret mht plasseringen.

Dessuten har jo ankeret en sikkerhets line med karabinkrok ser det ut til på bildet.

Husker man å feste den mellom skrog og anker hver gang man har ankeret vinsjet inn, bør man være trygg for utilsiktet "dropp"

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Jeg bakker ikke med ankeret ute, da drar jeg meg ut med ankervinsjen. Jeg bakket en gang, og da fikk jeg kjettingen til ankeret i propellen.Det gikk godt, men jeg gjør det ikke en gang til!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...