McWoods Startet 27.Januar.2016 Del på Facebook Startet 27.Januar.2016 Hei! Vurderer å kjøpe meg ny båt. Det er montert en ankervinsj på båten. Men er litt usikker på kjøpet av båten på grunn av plassering av ankervinsjen. Har ikke mye erfaring ved bruk av ankervinsj, men denne er vel montert litt nærme motoren ?? Noen meninger om dette og kjøp av denne båten med utgangspunkt i ankervinsjen ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Hvis du har sett deg ut avbildet båt så er det jo ikke verre enn at du selvsagt får tips og råd fra eier. Selve plasseringen er ikke noe problem synes jeg siden det nok er fritt fall og noe man neppe løser ut under fart. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Jeg ville ikke vært bekymret mht plasseringen. Dessuten har jo ankeret en sikkerhets line med karabinkrok ser det ut til på bildet. Husker man å feste den mellom skrog og anker hver gang man har ankeret vinsjet inn, bør man være trygg for utilsiktet "dropp" Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
McWoods Svart 27.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Takk for svar. Tanken når den skal brukes. Det hender jo man må bakke når man legger til. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Jeg bakker ikke med ankeret ute, da drar jeg meg ut med ankervinsjen. Jeg bakket en gang, og da fikk jeg kjettingen til ankeret i propellen.Det gikk godt, men jeg gjør det ikke en gang til! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Det lønner seg å være sikker på at man ikke må bakke før man kaster vinsjen, kan fort skje det som Lars.H skriver over her. Hvordan ligger ankeret med tanke på motor når du styrer babord? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 -uansett, ankertauet knyter du på en pullert akter på båten, eller i bauen, når du har bunnfeste. Så da kommer tauet uansett et stykke bort fra motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.