Komodo Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 (redigert) Obs, den kom visst inn to ganger... Redigert 2.Februar.2016 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Beneteau Antares 880? 3-4 år gammel ligger på like under 800tusen. Med 300 hk utenbordsmotor gjør den 31 knop. Salong og bysse oppe, to doble senger. Do og dusj, bakvegg og salong på akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Godt bud! Denne var jeg ikke opmærksom på. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Vet ikke om du så innlegget mitt lenger opp Major, men det var altså en av disse jeg siktet til: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=64428804 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Tak for link, Komodo! NB'en er flot, pæn på udsiden og flot med træ og charmefaktor indeni. Løsningen med to køjesenge i forkahytten virker noget mærkelig og ville næppe få point hos fruen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Nabobåten er en Antares 880. Synes det er en ok båt Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Men hva om du er litt trofast mot Nord west og velger en Nw 900. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Beklager Bjørn. jeg ved at du elskede Grethe, men jeg synes desværre af den ser lidt for gammeldags ud.... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Hva med er skikkelig hentetråd, fra Engeløya, MajorAndy: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=61986568&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Riviera er lekre båter Worry, men den er jo større enn det han ser etter. Den forrige du hadde er vel mer i den gata majones titter nå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 (redigert) den ser lidt for gammeldags ud.... :-)Det er noe av det verste jeg har hørt. :) Vel vel. Nå får du ikke mere hjelp av meg til å finne båt.. hehe Spøk til side. Scand og inter er jo mye kalesje båt. Det bør du prøve å unngå.. :) mye styr.. :) Redigert 2.Februar.2016 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Snikende skeptik Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Hva er det med disse damene da? Targa er jo flotte båter ? Hva med en Saga, utvendig styreposisjon, hardtop, Yanmar og aksling http://www.finn.no/70516236 Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 (redigert) Ja, Saga er også en god mulighed i klassiker-afdelingen. Eller hvad med en Marex? Fåes de uden agterkahyt? Red: Her er fx en 2008 i pæn stand der ligger i hjemmehavnen. Måske den kunne handles noget ned? http://www.kronborgmarine.dk/baadsalg/pages/brugtebaade/baaddetaljer.asp?baadtype=3&baadid=590&hovedbillede=0 Det bliver mere og mere klart for mig, at valget står mellem en 15 år gammel Nimbus/Saga/NN med træ, fast aksel og en gammel dieselmotor... ...eller på den anden side en helt ny eller næsten ny Jeanneau/Beneteau/QuickSilver med en 200 HK påhænger. Hmm...valgets kval.... :-) Redigert 2.Februar.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Riviera er lekre båter Worry, men den er jo større enn det han ser etter. Den forrige du hadde er vel mer i den gata majones titter nå. Majones, Komodo ? :-) Marex, Scand, Nidelv og Agder/Inter er kalesjebåter alle i denne størrelsen. Enig i NB, men ville nok opp på 870. Rivieraen er og blir en 30-foter i skroget, ikke mye større enn NB 870 eller Saga 29 ? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Skilsø 975 Arctic? http://www.finn.no/63763568 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Rolf Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Skilsø 975 Arctic? http://www.finn.no/63763568 Denne har drev men jeg tror disse ble bygget med aksling også. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
MajorAndy Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Been there, done that.. Jeg havde en Skilsø 33 Arctic fra 01-05. Fin båd, men det er ligesom...jeg ved ikke...for meget at gå tilbage...? I bagklogskabens ulideligt klare lys skulle jeg have beholdt den. Så var den for længst betalt ud og jeg ville have haft en million mere i banken Nå, men sket er sket... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Majones, Komodo ? :-) Marex, Scand, Nidelv og Agder/Inter er kalesjebåter alle i denne størrelsen. Enig i NB, men ville nok opp på 870. Rivieraen er og blir en 30-foter i skroget, ikke mye større enn NB 870 eller Saga 29 ? Ehh, Majoren ble til majones på telefonen Ellers, ser jo helt klart poenget ditt med at Rivieraen er en "strekt" 31-foter, men det blir vel allikevel litt forskjell på den og en båt i klassen 25-28 fot som Majoren etterspør. Hvis jeg husker riktig hadde du en Marex 280 sist? Nå har jo nettop trådstarter funnet fram til en slik, så den kan vel du si litt om. Når det gjelder sengeløsningen i NB var jeg ikke klar over at den har køyeløsning på den måten. Enig i at det ikke er optimalt. NB-en er kanskje ikke den lekreste båten å se på, men til den bruken trådstarter skisserer synes jeg den virker ideell. Yanmar motor, fast aksel og lukket båt. Relativt enkle løsninger som er overkommelig å vedlikeholde. Her er et par alternativer med vanlig dobbeltkøye framme: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=64635946 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=60883945 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=67294816 (Her kan det bli fin hentetråd ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rolf Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 ;-)) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Worry II Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Marex 280 Holiday er en super båt. Enkelt vedlikehold og billig i drift. Får plass på 3 meter lysåpning. Kvalitet på komponenter og svært godt bygget. Anbefales ! Men, du kan ikke kjøre hardtop-variant mens du soler deg samtidig, de gangene det blir aktuelt. Det hender jo en sjelden gang i bland. Den kan så klart demonteres, da. Men, da har du mere kalesjebåt igjen. Litt smal er den, samt mye tråkking i puter når man skal ut og inn av båten. Blir jo litt klatring. Men sånn er det jo med mange av konkurrentene også. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Majones, Komodo ? :-) Da jeg avtjente førstegangstjenesten på Bardufoss i 1974/75 hadde vi en major som het Nes! Hva kalte vi ham?: Jo, Majones selvfølgelig! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 He he, ja da er det jo avgjort. Heretter må det bli Majones Andy Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
MajorAndy Svart 3.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2016 Ja, tak for afsporing :-) Jeg forestiller mig stadig, at jeg kommer til at bruge båden når vejret er godt og kun i kortere tid. Så måske gør det ikke så meget at der ikke er fast bagvæg, så længe der er tag over en del af båden. Hvis I forstår. Med andre ord så vil jeg undgå en 100% kalechebåd som en daycruiser men måske vil en HT uden fast bagvæg men med kaleche fungere. Som Marexen. Jeg kender den Marex fra hjemmehavnen godt. Den har været ejet af det samme ældre ægtepar siden de købte den i 2008 og har kun gået 150 timer. Måske kan det blive et godt køb. På den anden side, så forestiller jeg mig også, at båden skal bruges til badning med familien og måske lidt fiskeri, og der er løsningen med agterkahytten måske i vejen? Eller hvad, Worry? Kan den fungere som flydende badeplatform? Eller er en løsning som Nimbussen bedre her? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2016 (redigert) ..så forestiller jeg mig også, at båden skal bruges til badning med familien og måske lidt fiskeri, og der er løsningen med agterkahytten måske i vejen? Eller hvad, Worry? Kan den fungere som flydende badeplatform? Eller er en løsning som Nimbussen bedre her? For all del, Marexen er en super badebåt. Når kalesjen er nede har du den store solsenga over aktrecabinen som base, solseng og stupetårn. Det er bredere passasje på dollbord styrbord side akter, for enkel tilgang til badeplattform. Så er det fine sittemuligheter på plattformen bak også. Unga kan holde på bak der uten at det spruter så mye opp på solsenga. En stoooor fordel med Marex 280 er at du har en egen cabin foran som kan brukes som oppholdsrom, cabin 2, til unga. Det har ikke Saga, NB eller andre bakveggbåter i denne klassen. De har stikkcabin. Foran der kan ungene trekke ned for en pust i bakken, men en film på tv'en på veggen eller spille spill. Godt med den som avlastningsrom når det kommer en regnskur. Jeg har aldri sovet så godt som det jeg gjorde bak i den aktercabinen Også plass til dog i bag Den Marexen du har linket til ser fantastik flott ut, AndyMajo ! En av få med 2 farget skrog. Super maskin også ! 150 timer er jo ny-båt.. Redigert 3.Februar.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 3.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2016 (redigert) Tak for gode råd og flotte sommerbilleder :-)) Jeg skal på Båtmässan i GBG på lørdag og der vil jeg se på nogle af de nyere både. Og bliver de for ferske, så tror jeg at jeg tager ned og snakker med den lokale bådpusher og ser om der kan handles lidt. Mit budget er egentlig på max 600K danske, men vi må jo se på hvad der kan lade sig gøre. I mellemtiden tager jeg stadig imod jeres gode og kompetente råd og ideer! Redigert 3.Februar.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.