spk Startet 9.Februar.2016 Del på Facebook Startet 9.Februar.2016 Jeg har hatt min Newport i bruk i snart 5 år - og det fungerer fint med, tørr og fin båt uten strømforbruk. Helt stille også. Min Newport har varmesløyfe for vann, og planen var å lage en enkel varmesløyfe under dørken for å flytte litt av effekten ned i båten. Ser nå at det blir mye hull i bunnstokker, slanger som må luftes og sånt som er vanskelig. Dickinson leverer en luft-til-luft varmeveksler til sine varmere - "Heatex". Er det noen som har erfaringer med bruk av heatex? Hvor effektiv er denne løsningen? Hvis det finnes en fint brukt 3 tommers heatex til salgs er jeg interessert. (Kan forresten tenke meg å selge Mikuni varmeren som ble levert med båten, den er svært lite brukt!) Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Lingjærde Svart 9.Februar.2016 Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 Hvis du ønsker å spre varmen kan dette være en god idé!http://www.ecofan.no/?PageID=209 Strømløst og på vedovn funker det helt suverent. Du får tak i "kinakopi" på ebay, hvis du ikke er opptatt av å ha merkevare. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Februar.2016 Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 (redigert) Jeg har en slik varmeveksler som jeg har brukt endel år nå, og er veldig fornøyd. Har vifte med hastighet regulering, og to uttak, forpigg og akterkabin. Er egentlig positivt overrasket av hvor mye varme den gir, da jeg ikke hadde helt troen da jeg kjøpte den. Redigert 9.Februar.2016 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.