Lars H. Startet 19.Februar.2016 Del på Facebook Startet 19.Februar.2016 Niesen og gubben til kona skal imorgen ut og se på sin første båt som de skal ha i indre Oslofjorden, med båtplass Leangen. De har et 1 års barn og tenker i første omgang på dagsturer. Ut fra bildene på Finn ser jo båten aldeles nydelig ut. Motoren er ukjent for meg. Er det noen som kan ta en titt på annonsen, http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=66086634 og komme med noen kommentarer. Hva med feks. motor og prisen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bisse Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Kan virke som motoren er i minste laget. Har aldrig vært borti den fabrikaten. Virket ikke som det var noe utstyr ombord. Hadde jo vært kjekt med et toalett. For 90.000 ville jeg gått for noe med litt større motor og noe mere utstyr. Nidelv 24 må jo være en perfekt begynnerbåt for de. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Korsfjord Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Sjelden man ser snekker i den størrelsen som ser så pen ut. Om den er verd såpass mye er jeg usikker på. Motoren er av en type få har hørt om. For meg er den helt ukjent. Hvordan er deletilgangen til en slik motor? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Syntes også den var spartansk til den prisen. Støtter Nidelv 24. Hva med denne? Er litt usikker på om dere får opp linken men: https://www.facebook.com/groups/626091420827580/ Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 (redigert) Strøken? Klasket på noe beis,lakket treverket(fult av nupper å renner) å malet skroget samt pusset propellen. Kanskje jeg er kresen å blind, men så ikke bra ut. Fenderlist med tau undr var også spenstig, tenk når den blir skitten våt å renner nedover skroget Redigert 19.Februar.2016 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 En annen ting Lars. Hvis de ikke er helt sjøvante. Tror du båt med vri bart propellanlegg er noe for de. Sikkert veldig god snekkelyd i den 1 syl motoren da Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
boble65 Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Og shipolin på glassfiberskrog er ikke så bra.. har prøvd.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Hvis de ikke er helt sjøvante. Tror du båt med vri bart propellanlegg er noe for de. Sikkert veldig god snekkelyd i den 1 syl motoren da Kjenner ikke til den motoren, men må si at jeg synes vridbar propell er helt fantastisk å manøvrere med Har god erfaring med Sabb og Marna diesel (forsåvidt også flere norske bensinmotorer med vridbart opplegg) og finner manøvreringen enklere enn med gir. Fordelen med vridbar synes jeg er at propellen hele tiden går samme veien, greit med tanke på tillegging og finmanøvrering. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Går mange gamle sjekter enda her på Sørlandet med en FM motor (Fredrikstad motorfabrikk). Det er vel sånne evighetsmaskiner, hvis de får godt stell. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Synes det ser knallbra ut om det er snekke man er ute etter.. Og om man vil ha noe ikke andre har? Prisen derimot kunne nok vært diskutert litt:) Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Draco24styling Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Kjenner ikke til den motoren, men må si at jeg synes vridbar propell er helt fantastisk å manøvrere med Har god erfaring med Sabb og Marna diesel (forsåvidt også flere norske bensinmotorer med vridbart opplegg) og finner manøvreringen enklere enn med gir. Fordelen med vridbar synes jeg er at propellen hele tiden går samme veien, greit med tanke på tillegging og finmanøvrering. Jeg har hatt det selv. Å er enig med deg. Men det tar litt tid å lære seg det. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Biam1 Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 (redigert) Ville ikke hatt den om jeg fikk den. Ukurant og gammaldags! Godt tips og i samme pris klasse. Master 680 / Marex 21 fleksi/ Fram 690. Mange av disse går med yanmar 22 / 33. Moderne kurante skrog! Hatt Master 680 selv. Kjempe båt! Eksempler; http://www.finn.no/70732530 http://www.finn.no/61744635 Redigert 19.Februar.2016 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Om eg skal begi meg ut på synsing, og det er akkurat det eg gjer no - eit propellanlegg, med kobling og omstyring som det står FM på, videre til ein einsylindra dieselmotor med liggande sylinder, reimoverføring mellom motor og omstyring, motorens svinghjul urimelig høgt plassert og greiena syns eg virker heimemarinisert. Båt var neppe i tankane når denne motoren blei konstruert. Eg held sjansen stor for at dette er noko som du ikkje blir fornøgd med. Når det gjeld diskusjonen om vridbar propell, so kan det vel seiast slik at det var slikt eg vaks opp med, og suns det var heilt suverent, og ikkje vanskelig å læra. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 (redigert) Strøken? Klasket på noe beis,lakket treverket(fult av nupper å renner) å malet skroget samt pusset propellen. Kanskje jeg er kresen å blind, men så ikke bra ut. Fenderlist med tau undr var også spenstig, tenk når den blir skitten våt å renner nedover skroget Litt samd med denne karen her. Fenderlist av tau er heilt håplaust å gjere reint, ikkje var det fint heller. Redigert 19.Februar.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Februar.2016 Del på Facebook Svart 19.Februar.2016 Ville ikke hatt den om jeg fikk den. Ukurant og gammaldags! Godt tips og i samme pris klasse. Master 680 / Marex 21 fleksi/ Fram 690. Mange av disse går med yanmar 22 / 33. Moderne kurante skrog! Hatt Master 680 selv. Kjempe båt! Eksempler; http://www.finn.no/70732530 http://www.finn.no/61744635 Veldig samd med forslag til båt her. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Vil ikke synse så mye om båten, da jeg ikke har sett annet enn noen bilder. Men hvorfor ikke tenke litt i disse baner http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62392276 Master 740 er vel en av de mest vellykke "snekker" noensinne ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Går mange gamle sjekter enda her på Sørlandet med en FM motor (Fredrikstad motorfabrikk). Det er vel sånne evighetsmaskiner, hvis de får godt stell. Det var båten, ikke motoren som var FM. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LM 605 Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Det var båten, ikke motoren som var FM. Å ja, beklager, leste det litt for fort. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Enig med tb55. Master 740 til 85 lapper er jo helt utrolig billig. Et kupp på en flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Jeg ville kanskje tatt en sjekk på fabrikat og årsmodell. En 89 modell FM på 21 fot?? Minner mer om noe fra 70-tallet. Bør iallefall sjekkes. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
NilsPils Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Den der ville jeg ligget unna. Gammel og "nyrestaurert" går jeg ikke på (medmindre jeg har gjort det selv). Du ser av diverse innlegg her at du får bedre båt for de samme pengene eller mindre. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
millisivert Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Livet er for kort for kranglete motorer, så med mindre de synes gamle motorer er gøy hadde jeg heller anbefalt en båt med enten nyere motor av anerkjent merke eller en båt med kondemnabel motor (eller uten motor) og så satt inn en ny. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Hei Med det budsjettet der begynner de jo å kunne snuse på en grei Saga 27........, men jeg forstår det kanskje slik at det er ønskelig med en liten båt? I såfall ville jeg sett på Nidelv 24 el. , pleier jo å komme en del av de for salg utover våren, og det er kurante båter som er greie å få solgt videre, enten båtlivet ikke var det rette, eller gir mersmak og ønske om annen båt. Synes båten i lenken gir veldig lite "båt for pengene", og tror man kan ryke på et stygt tap ved videresalg. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 20.Februar.2016 Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Morsom dialog trådstiller legger opp til. "Gubben til kona" er visst den som er ute etter ny båt.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2016 Nå er jeg ikke særlig flink med dette med kusiner,fettere, tremenninger og hva det nå heter, men 'kona' er i dette tilfellet min kjære frue Trude. En av hennes brødre har en datter som har en samboer (gubbe). De har et barn på rundt året, og det er de som skal kjøpe båt. De skulle se på båten idag, men jeg har ikke fått kontakt med dem, så hvordan det har gått, vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.