Jump to content

Fjerning av lakk fra stolstativ


Spectrum

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle bruke tiden mens båten er på land til å ordne noen småting.

Begge stolstativene har sett bedre dager da lakken har begynt å flasse av (i flak). Lurer på om noen kan fortelle meg hvilke type lakk/maling dette trolig er og hva som er den enkleste måten og fjerne den på (kjemisk eller mekanisk). Har forsøkt å skrape men det som ikke har løsnet sitter veldig godt fast. Siden jeg ikke klarer å finne ut typen lakk finner jeg heller ingen god måte oå fjerne den på.

 

Tanken er å fjerne alt ( i alle fall forsøke) og så lakke opp igjen med 2k epoxy. Stativet er laget av aluminium.

 

bilde

Jarle

Link to post
Share on other sites

Aner ikke hva slags lakk det er, men jeg ville prøvd med ei skarp skrape og varmluftpistol. Og så pusset over med sandpapir og vasket med rødsprit eller annet fettløsende (som ikke etterlater rester) for å fjerne fettrester og støv.

 

Så er det vel mye som fungerer å lakkere med etterpå, men generelt er grunnarbeidet viktigst for at det ikke skal flasse av igjen.

 

Men noen her inne har nok forslag til hva som er Best å lakkere over med...

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Hei. Se om du kan få noen til å glassblåse de for en rimelig penge. Det gir ofte et godt utgangspunkt.

Deretter kan du enten slipepolere de(nokså krevende kunst men blir pent), få de pulverlakkert(noe som blir bra og holdbart, samt pent), eller som du er inne på benytte 2 k maling. Grunnarebeide er viktig for endelig resultat. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...