Jump to content

Selby 880 med vindu foran på kahytt?

R_Arendal

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe meg en cabincruiser og kikker litt rundt, og det er en ting som har slått meg, og det er at Selby 880 ser ut som en ganske fin og praktisk båt (bredt dollbord helt fra front til akter, med trappetrinn fra dollbordet og ned til badeplattform, relativt hurtig med relativt liten motor etc.), men jeg liker egentlig ikke fronten, for jeg synes at fronten på kahytten uten vinduer gjør at den ser ut som en litt gammel og halvferdig prototyp. Tenk så mye finere den hadde vært hvis de i det minste hadde satt inn vinduer i fronten eller rundet av kahytten litt i fronten slik at den ble seende bittelitt mer ut som marex 290, nor star 290, bavaria 29, bavaria 300, sea ray 315, joda 290, scand tropic etc...

Er det noen andre som har tenkt den tanken?

Er det noen som har sett en Selby 880 med vindu i fronten på kahytten?

Er det noen god grunn til at de ikke har plassert vindu der?

Redigert av R_Arendal (see edit history)

Det er ikke laget en eneste 880 med vindu i fronten fra produsenten i hvertfall.

Det var vanlig på den gamle 27 foteren i en del år.Det var mye vannlekkasjer i disse vinduene og ofte sprekker/krakeleringer der hvor overbygget flater ut mot dekk.

Personlig mener jeg at den ville sett langt eldre/gammeldags ut med vindu i front.

Fordelen med konstruksjonen som den er er jo takhøyden i salongen inne og at

Det er flatt på dekket fremme der hvor du står når det skal fortøyes/tas imot.

Synes Selby er kjekke båter og har hatt selv også, men anbefaler og få tak i en som er fabrikk

Bygget ferdig og ikke solgt som halvfabrikat. Da det ofte er en variabel kvalitet på de som er

Innredet av eiere selv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...