sluggern Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=threaded+inserts+for+wood&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xthreaded+inserts+.TRS0&_nkw=threaded+inserts+&_sacat=0 Sitér dette innlegget Link to post
Jahn Ove Jahnsen Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 (redigert) Hei. Prøvd med plast skrueplugg som trikker`n bruker? Får jo disse i forskjellige str. Redigert 2.Mars.2016 av Jahn Ove Jahnsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 Pent arbeid Ebonita! Slike detaljer liker vi Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ebonita Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 (redigert) Man tackar ödmjukast Komodo! :blush: Nu är min verkstad långt ifrån i klass med Din Komodo, men jag tycker min lilla Enco Unimat som nu väl är 40 år gammal är värd att få vara med på en liten bild. Den har gjort skäl för sig många gånger under åren kan jag säga! Redigert 2.Mars.2016 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 Se der ja! Jeg fatter ikke hvordan folk klarer seg uten en svarv i huset! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mizar Svart 2.Mars.2016 Del på Facebook Svart 2.Mars.2016 Jeg visste ikke at jeg manglet en slik en før jeg så den! Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Krimart Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Hva med å sparkle med epoxy (gjerne med litt oppklippet glassfibervev), bore opp, og bruke en gjengetapp for å lage gjenger til skruen? Dypper du skruen i litt epoxy før du skrur inn burde det sitte godt no for en teaklist i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Å lime fast skruen, er ikke aktuelt. Om et par år skal listene av igjen for skraping, pussing og lakkering. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krimart Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Så sparkling-boring-gjengetapp men ikke lime til sist? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Blir gjengene i Epoxy'n så bra at en faktisk kan bruke maskinskruer som kan skrues inn og ut flere ganger? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Bruk olje på listene i stedet Lars, så sprekker det ikke opp, lettere å holde pene med et lett strøk hvert år Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 (redigert) Nå ønsker jeg å ha teaken skinnende blank, og da er det lakk for de 3 - 4 siste strøkene over mange strøk olje vått i vått som gjelder. Og å olje eller lakkere med listene på plass, nei det gjør jeg ikke av to grunner. For det første, så blir det alltid noe usynlig søl på gealcoaten som imidlertid blir synlig etter hvert. For det andre, er det sjelden vær for oljing eller lakkering før sjøsetting. Redigert 3.Mars.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Enig med søl og klin, men med ovatrol edeltreolje "høyglans", blir det jo nærmest som lakkert, kanskje glansen ikke holder like lenge, men det sprekker i Hvert fall l ikke. Noe jeg synes lakk fort gjør på teak Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Vel, jeg har jo 6 - 7 lag med teakolje i bunn før lakk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
marius Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Kjenner jeg bare må kommentere behandlingsmetoden. Etter overnevnte metode med full metning med teakolje etterfulgt av et antall toppstrøk på teakdørene i huset mitt, som etter noen år måtte skrapes og pusses helt ned igjen. Jeg hadde full runde 3-4 ganger og ble drittlei, prøvde ovatrol, International . Dette var kjedelig arbeid som jeg ikke kunne fordra, vurderte faktisk å male alle 3, men teakdører er flott så det ble å pønske alternativt. Min løsning ble billig, genial og helt unik holdbarhet. God gammeldags Trebitt husbeis i farge burmateak. Dørene har nå rukket å bli 32 år og de er fortsatt kjempeflotte, jeg begriper ikke hvorfor det fortsatt sverges til dette oljestyret, det blir nesten som å pisse i buksen når du fryser. Nå tok jeg dørene i fjor sommer og foregår som følger: kjapp vask med fille og rødsprit, når de er tørre bruker jeg en halv grytesvamp til å påføre Trebitten som dras godt ut. Bruker ca 10-15 min pr dør annethvert år. Kan leve med det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 (redigert) Når det gjelder teak inngangsdøren hjemme, bruker jeg ikke lakk. Der bruker, eller la meg si brukte jeg Benarolje. Jeg sier brukte,- for nå er det 20 år siden jeg behandlet døren og ennå klarer den seg i et par år til. Jeg pusset den godt ned, satte den inn med godt fortynnet benarolje som jeg vannslipe med fint 600 papir før jeg tørket det av med kluter. Så ventet jeg en times tid og gjentok behandlingen utover hele dagen. Det ble sikkert 10 strøk med en silkematt overflate, de siste strøkene ufortynnet olje. Døren er mot nord, så den får litt vind og vær, men den slipper solen. Redigert 3.Mars.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krimart Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Blir gjengene i Epoxy'n så bra at en faktisk kan bruke maskinskruer som kan skrues inn og ut flere ganger? Blir ikke som stål, og kan vel bli litt sprø etterhvert, men det går an. http://www.cruisersforum.com/forums/f55/filling-and-drilling-holes-using-west-system-epoxy-143046.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Da skal jeg teste det ut hjemme, slik været er nå ser det dårlig ut for båtpuss før påskeferie i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.