Chilli Solbris Startet 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2016 (redigert) Jeg har to Nanni T4.165 fra 2009. Common Rail Dette er Toyota Lnadcruiser 3.0 liter. Det er dessverre registerreim på disse motorene og den skal byttes hvert fjerde år. Komplett sett fra Nogva koster 6000 kroner (reim, løpehjul og strammer). Så langt jeg har funnet ut koster det samme settet til bilmotoren 1800,- kroner. Spørsmålet er hvordan jeg kan finne ut at disse er helt like. Motorras koster vanvittig mye mer enn reimsett til 6000,-. Samtidig er det helt latterilig å btale 6000,- for dette hvis det ikke er noen forskjell på dem. Kn det være forskjell på reimen på den mariniserte utgaven av motoren kontra bilversjonen? Er takknemlig for forumets eminente fagkunnskap og håper på kunnskapsrike svar! Har to av disse!. Summer og går helt nydelig! Redigert 10.Mars.2016 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ask Svart 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 (redigert) Hei Kva med å kjøpa eit sett av kvar tyoe, og samanlikna dei? Ask Redigert 10.Mars.2016 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 En god tanke, men synes det blir for dyrt. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
marius Svart 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 Jeg er nokså sikker på at originalreim og Toyotareim er identiske, kan ikke se noen grunn til at de skal være forskjell på dem. Ut fra bildet ser det nokså enkelt ut å bytte på denne motoren, reimen ligger bak dekselet rett over sjøvannspumpen. Finn regnummeret på en Landcruiser som har denne motoren og kjøp reim og strammer hos Toyota ut i fra det, du vil enkelt se om dette er likt eller ei, og hvis det må byttet pleier ikke Toyotaforhandlerne jeg kjenner til ikke være spesielt vanskelige å ha med å gjøre. Jeg byttet reim på en Hiace med common rail som så temmelig likt ut som på dine motorer, og det var veldig enkelt i forhold til det jeg var vant med. Min erfaring med reg.reimene til Toyota er at de er temmelig overdimensjonerte i forhold til mange andre merker, selv ville jeg nok ikke byttet løpehjul og strammehjul etter 4 år hvis det ikke er ulyd i dem. Misunner deg disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 Takker Marius. Har samme inntrykk av at det kanskje er overkill å bytte nå. Samtidig har jeg litt vondt i magen hvis jeg ikke gjør det. Løpehjul og strammer etter kun 300 timers gange er nok hekt unødvendig å bytte. Tenker jeg stikker innom en Toyota-forhandler! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Da har vi gått igang med å skifte registerreim på Nanni T4.165! Den værste jobben var egentlig å få tappet av frostvæsken! Frostvæsken er for øvrig gul. Noen som vet hvilken frostvæeske jeg da skal bruke? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Har gitt meg i kast med skifte av registerreim selv! Håper jeg ikke lager ras! Skjønner ikke hvorfor jeg må ut med sjøvannspumpa! Det eneste jeg oppnår med det er at det renner ut olje! Må jo prøve å treffe timingen! Et ventilras her vil bli grisedyrt! Har tørnet motoren mange runder for å være sikker på at det ikke butter! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
St11n Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Hvor kjøpte du registrerreim fra? Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 (redigert) Den reimen du skifter der er bare drivreim til dieselpumpe. Du får ikke motorhavari om den ryker. Den går ikke innom veiv men er kun mellom kam og pumpe. Det er kjede mellom veiv og kam. Gul frostveske er «evigvarende» og kan blandes med alt. Jeg ville fylt på gul igjen ser innlegg er 4 år gammelt så regner med alt er i orden Redigert 4.Juli.2020 av stikken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 stikken skrev On 5.7.2020 at 0.19: Den reimen du skifter der er bare drivreim til dieselpumpe. Du får ikke motorhavari om den ryker. Den går ikke innom veiv men er kun mellom kam og pumpe. Det er kjede mellom veiv og kam. Gul frostveske er «evigvarende» og kan blandes med alt. Jeg ville fylt på gul igjen ser innlegg er 4 år gammelt så regner med alt er i orden Alt er i skjønneste orden!?? Og rød er det det står skal brukes. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.