Marwin Svart 25.August.2006 Link til dette innlegget Svart 25.August.2006 (redigert) Det BLE bra! Og kjæmpeværet startet for fullt 2 uker før vi dro til USA. Mens vi var der borte og fikk stadige supermeldinger om været i Trøndelag, ble jeg redd for at VI ikke skulle få noe av det når vi kom hjem; Men det har holdt seg med stille godt vær og gode temperaturer hele tiden! Er det Trøndelag som stikker av med "Det beste sommerværet" i år også?? I helga skal jeg KOOOSE meg på sjøen!! Redigert 25.August.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Avsluttet2 Svart 25.August.2006 Link til dette innlegget Svart 25.August.2006 Nå må du f... gi deg. Her i Bergen har vi ikke hatt regn siden juni (de etterlengtede dråpene som har kommet fra himmelen er ikke å karakterisere som regn, mer som et automatisk vanningssystem) Gradestokken har knapt vært under 19 grader på den tiden folk vanligvis er våken - dyne er byttet om til laken i skikkelig "syden stil" Dessuten vinner Brann serien... så ikke kom her og skryt av trøndelag Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 26.August.2006 Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 Skryting er bergenserens privilegium!! O.T.: Og hadde det ikke vært for at SPORT er tabu her, ville jeg ha fortalt deg at "de røde" ikke er gode nok! Rosenborg derimot.... Du har sikkert hørt historien om bergenseren og trønderen?? Anyway, vi fikk 2-3 regndråper i kveldingen, etter en forteffelig dag på fjorden. I morgen skinner solen på ny over Trøndelag!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Arnstein Svart 22.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Jeg er alltid opptatt av været enten det er for å vurdere en mulig tur på sjøen, gjøre andre tinge eller kun for og diskutere det med andre. I desse dager opplever Jærbuen historiske temperaturer. I skrivende stund kl. 00:25 den 23 september 2006,kan jeg lese på min digitale temperaturmåler en utendørstemperatur på 19,6 grader C. Ekstraordinert, veldig kjekt, men også noe tankevekkende. Er litt usikker om vi skal gle eller bekymre oss over dette? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
baatsman Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Vi positive båtmennesker gleder oss over det. Drar på tur imorgen, antakelig(båten opp på mandag for service), hvis sorger tar vi de i ettertid. Nyt været så lenge det er mulig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Arnstein Svart 25.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 Vi har mye vær på Vestlandet for tiden. I følge Meteorologisk Institutt, avd. Sola, er det så langt i november registrert 15 dager med min. liten kuling, hvor fem dgr. min. stiv kuling. Har ikke vært på sjøen på 14 dager. Litt trassig dette. Muligens jeg tar meg en tur i sørvesten i morgen? Alltid fasinerende å stikke baugen utom Tungenes når sørvesten står på. Da får man en feeling av storhavet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
index Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 Mye vær ja? Det kan man trygt si! Lagde meg fire nye snikliner for en måneds tid siden, men det har ennå ikke vært såpass med helgevær at det har vært mulig å prøve dem! Begynner å bli urolig nå, på tide å få seg en tur utpå snart! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tine IV Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 Akurat nå vurderer jeg å gå en tur ned i havna ,føler at huset snart detter ned jo . men det er fralandsvind i havna så det er sikkert bra der . Selv om jeg ligger utpå bølgedemper'n , det vil si at det blåser bra der ute selv om det er fralandvind ikveld . Men nå er jeg nok noe spesiell og redd for båtene mine , så selv om jeg nesten veit dem ligger trykt så er det ikke usannsynelig at denna gubben går en tur snart . Meldte vel stiv kulig på lokaltv og det er det vel minst nå, her oppe i gata . Jaja håper det blir likar imårra , da stikker denna gubben på en aldrig så liten tur igjen . Uffameg hakke vært på tur siden lørdag , ikke bra for kropp å sjæl det nei . Alt er klart ombord nå , så det er bare å vente te det løyer litt så stikker jeg ja . PS:Ække mye som er bedre enn å være på tur med båten , noe er det sikkert . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bitteliten Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 (redigert) Det tar godt i huset på andre siden av fjorden også Tine II Noen vindobservasjoner klokka 19 : (20 sommertid) Jomfruland: S 12 Svenner: Færder: S 15 Gullholmen v/Jeløya: SSØ 15 Strømtangen v/Fr.stad: S 16 Nord-Koster: S 16 Måseskär: SSE 15 Skagen: S 13 Glad båten ligger på land inne Redigert 25.November.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 Kysten Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord Sørvestlig opp i stiv kuling 15 m/s , søndag morgen sørvestlig til dels sterk kuling 20 m/s. Skiftende skydekke. Enkelte regnbyger. Etter hvert oppholdsvær og perioder med sol. Moderat sikt i nedbør. Bølgehøyde: 2-3 m. Noen vindobservasjoner klokka 16 : (17 sommertid) Jomfruland: S 11 Svenner: Færder: S 14 Gullholmen v/Jeløya: SSØ 14 Strømtangen v/Fr.stad: S 14 Nord-Koster: S 14 Måseskär: S 14 Skagen: S 12 Fra Met innst. Det skal øke på. Har båten ute, alle med båter lenger enn utrigger skal ankre opp i vinter. Mener båtene trekker for hardt i utriggerne. Har kjøpt ekstra bruce kopi med gummi avlaster. Ellers vil den vel trekke hardt i kryssholtene. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 alle med båter lenger enn utrigger skal ankre oppi vinter. Ser for meg at det blir "Tanumstrand light" i havna deres i vinter. Også så morro når alle skal ta opp dreggene samtidig Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.November.2006 Link til dette innlegget Svart 25.November.2006 Har aldri hørt om dregging i vinterhavn før. Men jeg gidder ikke bruke winchen og ha kjettingen ute. Derfor nytt anker og tau. Men klart Tanumstrand "ligth" kan det nok bli. Men har en 50 foter ved siden av oss, så vi får håpe han blir i båsen sin. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Marwin Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Den mest fantastiske høst på mange år! Fikk noen snøfiller for noen uker siden... "Det Kvite" forsvant etter 2-3 dager, og i de siste ukene har det vært mellom 3 og 10(!) plussgrader, MYE sol, litt vind og anger på at båten ble tatt opp "SÅåå tidlig"!! Fortsetter det slik vil båtsessongen være minst 2 måneder lengre hvert år! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Slagskibet Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Det løyer litt utover dagen men den store nedgangen blir det ikke før til natta. Fra imorgentidlig er vinden nede på mere "normalt" nivå. Temperaturene vil svinge rundt 9 til 11 pluss grader frem til 4 desember da faller tempen til pluss 4. Ser ut til at det blir relativt mild desember også. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Her i Kristiansund N gikk man i går rundt i lette klær. 10 - 12 pluss og behagelig fralandsvind. Her oppe kunne jeg tenkt meg å ha båt. Bare så synd at det er stor stor forskjell på flo og fjære. Vår østlandsvane å ligge langsetter fjellveggen på overnatting gjør det vanskelig her oppe. Når jeg blir pensjonist skal turen gå til Møre. Med båt. Det er sikkert. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Nå får vi sandstorm i sør Ja, vi har jammen en varm høst Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Håper plassen nede i by'n er ledig bastard (rett nedenfor banken mellom skøyta og den "rare" seilebåten ), vis det løyer utpå dagen så blir det vel tur til storbyen . Trudde huset skulle vælve i natt jeg , men nå kommer det bare noen vindkuler innimellom . Men det er her oppe , ned på sjøen er det vel ikke no særlig enda tipper jeg . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Slagskibet Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 det var ganske rolig en liten stund mellom 0815-0930. Nå øker vinden igjen men det er generellt bedre enn i natt. Tidlig i dag kom det en svær pressening nedover gata her etterfulgt av ei gipsplate. Sikkert en som pusser opp huset som er rimelig oppgitt i dag tidlig I grøfta ligger det et par plaststoler og ei søpplekasse også ser jeg så det har lufta litt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Her du pleier og ligge TineII? Webcam Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Her du pleier og ligge TineII?Webcam Hadde glømt det webcamera jeg , jo'a plassen min er ledig ser jeg . Rart ingen ligger der i vinter , er jo knall plass og midt i by'n . Hadde barna innom i huset nu , dem skulle på harrytur .Helt til jeg forklarte at det blåser litt ute , kansje det blir en mindre koselig tur sa jeg . Dattra ringe Collorline i Sandefjord og sjekka forholda , der fikk hun beskjed . Kapteinen ombord anbefalte ikke noen tur og værtfall ikke noe julebuffe , det var inntil 6 meter bølger . Så dem blir hjemme idag Har blitt nesten helt stille her i forhold til hva det var , men kommer noen kuler innimellom . Men det er en gul sak oppi himmelen nå , mener økosjefen kalte det sola . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Slagskibet Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Det er masse luft i luka enda Tine II. Sitter i Slagskibet og pusler litt der,hun hiver seg på bukkene. Godt det er stålbukker så hun står ok. Husker en vinter hun stod på leca blokker som nordavinden løftet henne av og flyttet henne 30 cm mot syd med pressing stativ og presenning pent dandert over epletreet. Skikkelig moro Båten stoppet med 50 grader slagside mot stammen. Det hele så merkelig ut. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Ferja ligger værfast ved Færder dem skal nok være glad dem ikke dro på harrytur Tine II Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Kapteinen ombord anbefalte ikke noen tur og værtfall ikke noe julebuffe , det var inntil 6 meter bølger . Så dem blir hjemme idag Kunne blitt en lengre tur enn planlagt. Mulig de ville blitt sbytt for tax-free'en også. "Bohus" mistet styringen Tok dette bildet fra Karlsvik ved Skallevold utefor Tønsberg kl 15:15, Bohus eskortert av kystvakten. Var fortsatt en del sjø selv om vinden nesten hadde lagt seg helt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Marwin Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 (redigert) Her i Kristiansund N gikk man i går rundt i lette klær. 10 - 12 pluss og behagelig fralandsvind. Her oppe kunne jeg tenkt meg å ha båt. Bare så synd at det er stor stor forskjell på flo og fjære. Vår østlandsvane å ligge langsetter fjellveggen på overnatting gjør det vanskelig her oppe. Når jeg blir pensjonist skal turen gå til Møre. Med båt. Det er sikkert. Enda en, som har oppdaget at det finnes natur norvest for "Mårn-Du"-triangelet!! Ta med deg Helgeland og Vestrålen når du først er på vei... Tidevannsforskjellen er noe du venner deg til Og det finnes flytebrygger "her oppe" også" Forøvrig: Strålende sol og liten bris i hele dag! Blå himmel... Redigert 26.November.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SveinHa Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 ...Har ikke vært på sjøen på 14 dager. Litt trassig dette....Er blitt noen uker siden sist førtøyningene ble løsnet ja. I går fyrte jeg opp oljefyren ombord, kjørte en tur og småsjoppa litt, tilbake til båten, på med kaffikjelen, inviterte familien ombord og fikk oss en kjempefin dag ombord, i båthavna. Rett og slett nydelig å sitte ombord, godt og varmt og høre uværet ule i riggen og kjenne hvordan det river og sliter i fortøyningene... Behøver ikke å reise langt for å ha det godt Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.