Jump to content

Været


Arnstein

Recommended Posts

Drar opp denne igjen i stedet for å starte ny streng:

 

H@lv...s møkkavær.Vind, surt og kaldt. :puke: Båten ligger klar, men neimen om jeg gidder å dra ut i slikt vær. Værmeldingene stemmer heller ikke; Skulle bli oppklarning i dag og fint til helga ++ et par dager ut i neste uke.... www.met.no/radar kommer med stadig nye regnbyger som skyller inn over MidtNorge.@

Dette begynner å minne om sommeren 2001, da "fellesregnet" startet i fellesferien og varte til langt ute i september.

Åsså æ, som håpet å dra ut å møte Pjolter & Co med ny-båten ute ved Agdenes i morgen / søndag.

Blir vel til at jeg står og tar imot "tampen" på kaia i Børsa når de kommer inn....

 

Møkkavær!! Kaldt er det óg! :headbang::puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Møkkavær!! Kaldt er det óg! :headbang::puke:

Medfølelse fra Sørlandet... det er nok her du skulle vært i dag:

 

et høytrykk er under oppbygging og kulingen vi har slitt med den siste uka løyer. Temperatur opp mot 25 grader... Det blir perfekt båtvær med andre ord. Da blir det en tur fra Kristiansand til Søgne i kveld på oss :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Trodde det var Kr. sand som hadde palmesus? Har palmene flyttet til Mandal, eller er det rett og slett plagiat?

 

Uansett skal goggen til Kr. sand! Starter på turen fra Oslo i morgen og regner med at vi er i Kr.sand torsdag eller fredag om en uke!

 

og været - det holder seg forhåpentligvis akkurat så bra som det ser ut til å bli nå! Lite vind og et stabilt høytrykk over sørlandet!

 

Marwin - du har altfor mye snø om vinteren, og elendig vær om sommeren - hvorfor ikke like godt innse at det ikke er et sted for folk?! Flytt sørover før det er for sent! :wink:

Link to post
Share on other sites

goggen da , i Mandal har vi ekte varer. De plast-palmene på bystranda er jo feik.... :-)

Å nei du lyver nå lano2. Bystranda i Kristiansand har ekte palmer. Du får ta deg en tur og se neste gang du skal til byen.

 

Hva Mandal ellers har og ikke har går jeg forbi i stillhet :lol:

Link to post
Share on other sites

Det var visst bare over huset ditt, det... :lol:

ER ikke du mobil med henger og greier? Evakuer - i alle fall for en stund...

Vurderer sønnens invitasjon til Risør!!

Må bare vente litt, i håp om at været bedrer seg såpass at jeg kan møte Pjolter & Co ved Agdenes.

(Han mener (tror) at de skal komme dit i morgen kveld...)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva dere klager etter :nonod::rolleyes:

Her nord har det vært nesten 1 soldag ( se bildetråden om skrytebilder fra NN ) i sommer

Det er så galt at nå har jeg pinadø svømmehud mellom tærne og nå ser det ut som om det slår seg opp mellom fingrene også :rolleyes::diving::diving:

Er så VÆRSJUK nå at jeg vurderer å emigrere til varmere strøk. :cool:

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Ligger i Norsjø ferieland oppi telemarkskanalen for dere som ikke veit . Ikke si det til noen ,men detta er for varmt for meg , men stykt å klage nå som vi endelig har kommet hit etter mye venting pga været .Ser ut som det er mye båt oppover , selv om direktøren for Telemarkskanalen klager på lite småbåt . Kansje på tide å vurdere og gjøre litt her og der når det gjelder slusevegger osv , men men alt er ok for oss da som ikke er så stornøyde like blide vi .

 

Hilsen Alle på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jøss å jøss; Fikk 2 - TO - dager med sol og varme :flag:

Var på sjøen hele lørdag og søndag. Det var DEN sommeren....

Det er blitt merkbart mørkere på kvelden / natten; På tide å tenke på å ta opp båten og klargjøre Fræser´n igjen :cryin:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva dere klager etter :nonod::rolleyes:

Her nord har det vært nesten 1 soldag ( se bildetråden om skrytebilder fra NN ) i sommer

Det er så galt at nå har jeg pinadø svømmehud mellom tærne og nå ser det ut som om det slår seg opp mellom fingrene også :rolleyes::diving::diving:

Er så VÆRSJUK nå at jeg vurderer å emigrere til varmere strøk. :cool:

Mvh Beertrip

Jaja. Når gjellene, som vi Bergensere er utstyrt med, begynner å vokse ut, så kan du begynne å klage ! :wink::cheers:

Redigert av LK6647 (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

På vegen nordover har vi jo merket været litt da,. Kulig, kuling, regn, regn regn, litt tåke og mere regn. Helt til Molde :cool: Da kom solen og fulgte oss helt til Kristiansund. lettere overskyet men flatt hav siste stykket inn til Trondheim, men makan til møkkavære i snitt skal man lete lenge etter. Rib-Villmannen elsket hvert sekund.. jo mer vind og bølger jo bedre mener han,, :rolleyes:

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...