Jump to content

Hva i all verden er alle blåsene til??


Avsluttet2

Recommended Posts

Nedenstående er sakset fra Norges Sildesalgslag's sider.

 

(4) På kyststrekningen fra grensen mot Sverige til Varnes fyr på Lista er det forbudt i hummerfredningstiden å sette ut teiner eller andre redskaper med eller uten agn til fangst av krabbe på grunnere vann enn 25 meter.

 

 

 

(5) I Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane er det forbudt i hummerfredningstiden å sette ut teiner eller andre redskaper med eller uten agn til fangst av krabbe på grunnere vann enn 15 meter.

 

 

 

(6) I Møre og Romsdal er det forbudt i hummerfredningstiden å sette ut teiner eller andre redskaper med eller uten agn til fangst av krabbe på grunnere vann enn 10 meter.

 

 

 

(7) Forbudet i fjerde, femte og sjette ledd gjelder ikke for manntallsførte fiskere som under utøving av yrkesfiske har satt ut teiner for å fange krabbe til omsetning. Fartøy som nyttes må være registrert i merkeregisteret.

 

 

Jeg finner ikke noe om at teinerne kan settes grunnere enn 15 meter, selvom rømningsvei finnes.

Mannen jeg snakkede med på fiskeridirektoratet kan altså ikke være oppdateret.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Står noe om dette litt lenger nede på samme side. Ser ut som han har helt rett, med min.  en åpning på hver side på minst 80 mm osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ser det, men skal det tolkes sånn at alle kan sette teiner grunt hvis rømningsveie er OK? Hmm. kanske, jeg har sendt mail til direktoratet, skal komme tilbake med mer når de har svart meg.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det, men skal det tolkes sånn at alle kan sette teiner grunt hvis rømningsveie er OK? Hmm. kanske, jeg har sendt mail til direktoratet, skal komme tilbake med mer når de har svart meg.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg mener du tolker det riktig når du sier vi kan sette teiner grunnt med ok rømningsveier. Og dypere enn 15 meter, uten rømningsveier, i Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...