idars Startet 17.Mars.2016 Del på Facebook Startet 17.Mars.2016 Jeg har tenkt å plasere et batteri under den ene benken i akterkabinen på en Elwaro 30 med da mulighet til å koble til ankervinsj og andre forbrukere til dette batteriet . Det jeg ikke har tenkt på før nå er at batteriet jo avgir litt gass under utlading og opplading. Vill dette være farlig eller holder det om jeg setter inn noen gode ventiler i benken for å få lufting? Eller må jeg rett og slett skrinlegge hele planen ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Går heilt fint. Du kan jo velge batteri med sånn tynn slange til gasser, og legge slangen ut i friluft, eller enklest eit lukket batteri. Gel eller agm Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Jeg sover oppå 200 Ah. Uten lufting, vanlig startbatteri med kork. Og det kommer jeg til å fortsette med. Men jeg passer på tilstanden til alle batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 17.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Jeg har allerede kjøpt et vanlig syrebatteri men er usikker på om det var lufteslange på det ,skal sjekke i morgen. Med tilstand så tenker du på at det er nok vann og at batteriet har nok strøm hele tiden ? En ting til , hvor tykke kabler må jeg ha til lading ? dette kommer jo til å bli en del av forbruksbanken Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Til mitt forbruk og laderegime fyller jeg vann en til to ganger i året. Og så måler jeg syrevekten en gang i året. Om en celle dabber, blir batteriet byttet. Defekt celle vil gi overlading og gassing. Batteriene mine holder ti år. Kabeltversnitt relaterer til strøm ut/inn. Kabelkalkulator ligger i kalkulatoren her på baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Har Nord West 390,der er heile batteri pakken under køyen i eine lugaren.Ser ikkje det store problemet med denne løysningen,bortsett fra litt arbeid for å sjekke syrevekta Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Kabelkalkulator Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Whiskey Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Samme i Balticen vår, tre batterier under køyene akter... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.