Jump to content

Kan jeg plasere batteri under benken i akterkabinen ?

idars

Recommended Posts

Jeg har tenkt å plasere et batteri under den ene benken i akterkabinen på en Elwaro 30 med da mulighet til å koble til ankervinsj og andre forbrukere til dette batteriet . Det jeg ikke har tenkt på før nå er at batteriet jo avgir litt gass under utlading og opplading. Vill dette være farlig eller holder det om jeg setter inn noen gode ventiler i benken for å få lufting? Eller må jeg rett og slett skrinlegge hele planen ?

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Jeg har allerede kjøpt et vanlig syrebatteri men er usikker på om det var lufteslange på det ,skal sjekke i morgen. Med tilstand så tenker du på at det er nok vann og at batteriet har nok strøm hele tiden ? En ting til , hvor tykke kabler må jeg ha til lading ? dette kommer jo til å bli en del av forbruksbanken

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Til mitt forbruk og laderegime fyller jeg vann en til to ganger i året. Og så måler jeg syrevekten en gang i året. Om en celle dabber, blir batteriet byttet. Defekt celle vil gi overlading og gassing. Batteriene mine holder ti år. Kabeltversnitt relaterer til strøm ut/inn. Kabelkalkulator ligger i kalkulatoren her på baatplassen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...