Jump to content

Siste gjengehullet til siste motorlabben røyk


5nacks

Recommended Posts

Hei! Har nettopp fått ut båten. Hadde glemt å skru igjen krana til saltvanninntaket så halve båten ble fylt med vann.. Når båten hadde blitt tømt for vann så skulle jeg montere de nye motorlabbene til min nyoverhalte motor. Selvfølgelig gikk ikke dette helt smertefritt heller. Når jeg skulle skru inn den siste bolten til den siste motorlabben, så datt mutteren på undersiden av. Under der er det jo selvfølgelig umulig å komme til, uten å skjære ut deler av "motorsengen"

 

Ser for meg at jeg må gjenge opp for å så sette inn en ny gjenge. Noen som har et forslag til en rimelig og lettvint løsning?

 

Hilsen en rimelig stressa og småfortvila fyr :/

Link to post
Share on other sites

Generelt må man jo bare bore opp og gjenge opp med neste dimensjon over, et alternativ er å sette inn løsgjenger. Men hvis det var en mutter på undersiden av braketten i bedden er vel det fordi det er for tynt gods å gjenge i. Da står man igjen med å sveise inn noe materiale av tykkere gods.

Link to post
Share on other sites

Mulig det ikke går men kan det være aktuellt for deg å benytte en rustfri ekspansjonsbolt, tre den ned i hullet og skrue på mutteren mens du holder igjen på bolten mens du dra til. Bare en tanke jeg fikk for meg for normalt klarer du ikke å dra løs en ekspansjonsbolt.

Link to post
Share on other sites

Har du funnet ut hva som er inni stringeren/beddingen? En ide kan være å bore et hull på overmål, blande epoxy og jevne den litt med glassballonger, flis eller glassfibertråder og fylle ned i hullet. Deretter drar du nedi en skrue som er som en fransk treskrue i den ene enden og maskingjenger i den andre (vet ikke navnet på den). Da får du en pinneskrue som stikker opp slik at du kan montere motorlabbene med mutter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...