5nacks Startet 19.Mars.2016 Del på Facebook Startet 19.Mars.2016 Hei! Har nettopp fått ut båten. Hadde glemt å skru igjen krana til saltvanninntaket så halve båten ble fylt med vann.. Når båten hadde blitt tømt for vann så skulle jeg montere de nye motorlabbene til min nyoverhalte motor. Selvfølgelig gikk ikke dette helt smertefritt heller. Når jeg skulle skru inn den siste bolten til den siste motorlabben, så datt mutteren på undersiden av. Under der er det jo selvfølgelig umulig å komme til, uten å skjære ut deler av "motorsengen" Ser for meg at jeg må gjenge opp for å så sette inn en ny gjenge. Noen som har et forslag til en rimelig og lettvint løsning? Hilsen en rimelig stressa og småfortvila fyr :/ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Generelt må man jo bare bore opp og gjenge opp med neste dimensjon over, et alternativ er å sette inn løsgjenger. Men hvis det var en mutter på undersiden av braketten i bedden er vel det fordi det er for tynt gods å gjenge i. Da står man igjen med å sveise inn noe materiale av tykkere gods. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Eg har sett fleire installasjoner det motorlabb er skrudd til stivere i skroget ved bruk av franske treskruer. Mulig dette bare går på "svake" maskiner. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Det forusetter ihvertfall at beddingen som braketten ligger på er massiv, fylt med tre eller noe. Ofre er jo slike stringere hule. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Du får ikke til å bolte fast et galvanisert vinkeljern, eller u- formet jern, som gjengses opp for så å skru fast motorlabben? -betinger jo at har høyde å gå på. -bare et skudd i blinde... Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 (redigert) Nei, har ikke en eneste millimeter å gå på :( Blir vel å prøve med en fransk treskrue eller noe på akkurat det siste hullet. Takker så mye for svar :D Redigert 20.Mars.2016 av scamπ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Mulig det ikke går men kan det være aktuellt for deg å benytte en rustfri ekspansjonsbolt, tre den ned i hullet og skrue på mutteren mens du holder igjen på bolten mens du dra til. Bare en tanke jeg fikk for meg for normalt klarer du ikke å dra løs en ekspansjonsbolt. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Baracuda, har vært inne på tanken. Er kanskje ikke så dumt å gjøre et forsøk på det, kjøper inn litt diverse for å se hva som funker :D Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Har du funnet ut hva som er inni stringeren/beddingen? En ide kan være å bore et hull på overmål, blande epoxy og jevne den litt med glassballonger, flis eller glassfibertråder og fylle ned i hullet. Deretter drar du nedi en skrue som er som en fransk treskrue i den ene enden og maskingjenger i den andre (vet ikke navnet på den). Da får du en pinneskrue som stikker opp slik at du kan montere motorlabbene med mutter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.