lurvetass Startet 19.Mars.2016 Del på Facebook Startet 19.Mars.2016 Dette temaet har vært opp tidligere. Men ser at Jotun har laget en ny bedre Non Stop Supreame. Noen som har testet? Er det bare skryt med lenger og bedre holdbarhet og mye dyrere? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Jeg vet at maritim har 50% på bunnstoff idag :) brukte international micro eu ellno ifjord.. å båten var helt ren bortsett fra bittelitt slim.. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) Alltid vært fornøyd med normal Nonstop, ingen eller svært lite groe. Ser ingen grunn til å bruke ekstra penger på "supreme". Angående holbarhet, så er det ikke nødvendig å stoffe hele båten, tar vannlinje av estetiske hensyn, ellers flekking, så holdbarheten til normal NonStop god nok. Redigert 19.Mars.2016 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Flekker dere og kun året etter, etter at båten står på land? eller tar dere hele da? eller kun vannlinja og flekkvis under? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Har brukt Maritim Selvpol. Rimeleg og fullt på høgde med dei beste. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Jeg stoffet helle undersiden da jeg kjøpte båten for 29 år siden. Etter det har jeg kun brukt e o,7 liters boks hver vår til flekking og litt i vannlinjen. Kun litt omtrent usynlig slim ved opptak. Har brukt Seajet 033 de siste 10 årene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Jeg vet at maritim har 50% på bunnstoff idag :) brukte international micro eu ellno ifjord.. å båten var helt ren bortsett fra bittelitt slim.. Det er en stor bløff!! Bestillte igår, men full pris på Seajet 033. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Førstefender Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Flekker dere og kun året etter, etter at båten står på land? eller tar dere hele da? eller kun vannlinja og flekkvis under? Flekker bare året etter, min båt er på land hver vinter. Selvpolerende virker bare det er noe igjen. Jotun påstår vel at den må i sjøen etter 4 uker eller noe slik, men de skal jo selge.. På min forrige båt, på 35 fot, brukte jeg 2 bokser av 0,7liter og da var jeg i overkant raus.. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Ikke noe behov for å bygge lag på lag med bunnstoff. Du ser når det er behov for et nytt lag. Ang. halv pris Faxen, så sier du at du har bestilt. Halv pris gjelder kun i butikk, ikke nettbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Ang. halv pris Faxen, så sier du at du har bestilt. Halv pris gjelder kun i butikk, ikke nettbutikk. OK, men det var da ikke nevt? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
lurvetass Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Jeg gikk fem på og kjøpte non stop supreame. 20% nå, men dyrt likevel. Men lever i håpet om at det er så bra de skryter av. Får heller forsøke å lage en oppdatering her på høsten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Billa Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Jeg lurer på om de ulike bunnstoffene virker ulikt i ulike havner. Hos meg som står i munningen på en elv hvor skroget ser vekselvis både saltvann og ferskvann, har Hempel fungert best. Jeg fortsetter derfor med det. I fjor fjernet jeg 8 år med bunnstoff med en kraftig høytrykkspyler. Fra nå av blir det tynne lag. Lurt å sørge for at stoffet har noe høyere temperatur under påføring. Temperaturen påvirker viskositeten til malingen. Sett spannet i sola eller i varmt vann. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Scand Baltic Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Ang. halv pris Faxen, så sier du at du har bestilt. Halv pris gjelder kun i butikk, ikke nettbutikk. OK, men det var da ikke nevt? På mailen jeg fikk stod det, men ellers kunne de muligens opplyst bedre hvis det ikke har kommet klart frem. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Biltema har bunstoff billig og godt. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Fjordgubbe Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 No er vel ikkje Biltema sitt bunnstoff det som har kome best ut i test. Ikkje billigast heller. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 No er vel ikkje Biltema sitt bunnstoff det som har kome best ut i test. Ikkje billigast heller. Det har vel ikke jeg påstått heller. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
båtfyren Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 I fjor brukte jeg en mørk bunnsmøring ifra Hempel. Må si meg fornøyd, 10 minutter spyling og en 1/2 time med rulle for å heve vannlinja. Men, jeg brukte jotun sin drevspray i fjor. 1 lag med grunning og 2 lag med drev spray. langt ifra fornøyd. drevet så ut som et flytende koral rev. Masse flott blåskjell og mye herlig rur. Kommer ikke til å bruke Jotun drevspray igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 (redigert) Drevspray har vist seg problematisk etter at bunnstoff ble mer miljøvennlig for noen år siden. Av det jeg har fått høre av marinaer er jotun sin drevspray den eneste med en vis virkning.. I fjor brukte jeg vanlig grå Nonstop på drevet, ikke like lekert, men virket bedre en drevspray. Hvit og grå Nonstop kan brukes på metall. Hvis drevet ligger mye mot sola blir det som regel ekstra mye groe, bruk båten mye og ta med en skrubb når du bader! Redigert 20.Mars.2016 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Og kva brukar ein på ekkolddsvingeren? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Jeg bruker ingenting, og får ikke noe groe på den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Whiskey Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Mine pysevisper grodde helt igjen med rur i fjor så de sluttet å ta. Særlig den akter. Tenkte å prøve med noe hempel spray for propell i år... håper det funker... noen som har noen tips? Foresten hvor varmt bør det være før man stoffer med Nonstop fra Jotun? Er rundt 7 på dagen og -1 om natta her i Oslo nå... er det greit? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Billa Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Jeg kostet på bunnstoff for aluminiumsskrog på drevet i fjor. Skal gjøre det samme i år. Spray er dyrt og dårlig. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Jeg bruker ingenting, og får ikke noe groe på den. Det har ikkje eg heler gjort til no, men har litt (ikkje mykje) rur kvar høst. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Jeg kliner biltemabunnstoff iblandet en boks med kobberspray på drevene.Ingen groe i hele tatt. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Hakkannen Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 kobberspray på drevene.Ingen groe i hele tatt. Hvor får du tak i kobberspray? Jeg hadde noe ekstra kobberpulver i deler av bunnstoffet forrige gang, blant annet ei brei stripe på tvers under båten. Blir spennende å se om det har noe effekt, skal opp i sommer en tur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.