moleps Startet 19.Mars.2016 Del på Facebook Startet 19.Mars.2016 Jeg (45 år, oslofjorden) vurderer kjøpe en 21 fot båt som har oppgitt max hastighet 52 knop med den aktuelle motoriseringen (innenbordsmotor med 250 Hk). Forsikringssum omlag 650000. Jeg har forsøkt mange av disse kalkulatorene hos de forskjellige forsikringsselskapene, men det virker som om de egentlig er lite interessert i å forsikre denne all den tid man må ringe personlig osv for å få en pris. Er det noen som har erfaring på hva man anslagsvis vil måtte påregne for å forsikre en slik båt og evt hvilke selskap som er best på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) Finn ut hvilken fart den kan oppnå med grodd bunn, for stor/feil propell og full last i båten med folk og fe. Oppgi så 39 knop eller noe slikt, det blir neppe noe særlig mere. Redigert 19.Mars.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Passbåten Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Da jeg var gjennom oppgaven med å forsikre båt i den vanskelige kategorien "veteranbåt som går fort" for noen måneder tilbake ble de tre beste tilbudene gitt fra Tide, Fender og Storebrand, i den rekkefølgen. Tide var klart best på pris (uten at jeg skal utrede eventuelle forskjeller i vilkår). Utelukker ikke at Tide også vil kreve at eventuell privatbil skal inngå i en pakkeløsning om du skulle henvende deg dit. Jeg vegrer meg uansett for å anbefale noe som helst når det kommer til forsikring da det er mange hensyn å ta i evalueringen av selskap. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
mk414 Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Jeg forsikret båten min hos Norske Sjø og KNBF (kongelig norske båtforening) Jeg har en 30 fot Formula SR1 89, mod. Med to V8 og 600hk, og over 50 knop. Forsikringen min er rett over 3000,- med full kasko. Jeg ville tatt en telefon til dem. https://www.norskesjo.no/?order=d87d7e30-cc83-4e27-90ec-d5c2b17bbe98 Sitér dette innlegget Link to post
Passbåten Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) For øvrig glemte jeg den andre delen av spørsmålet ditt, nemlig bruk av forsikringsselskapenes online-kalkulator. Nå kjenner jeg ikke båten din moleps, men om du har høy fart i kombinasjon med avvikende båt og/eller motorprodusent ville jeg tatt meg bryet med å snakke med selskapene over telefon og forklare hva du vurderer. Så blir det gjerne noe påfølgende korrespondanse og kanskje også utveksling av bilder på e-post (eller link til Finn). Det er nok verdt det ekstra bryderiet både for å få opp selskapenes lyst til å gi deg en bra pris, men også for å kunne dokumentere tilstanden båten er i om du skulle ende opp med en skade. Fender (som jeg nevnte over) drifter for øvrig Norske Sjø (som mk414 tok opp) sammen med KNBF, men du må opp med telefonen om du skal dit. Der er det maksgrense på 50 knop på online forespørsel Redigert 19.Mars.2016 av Passbåten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moleps Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Takk for info. Norske sjø virker være nærmere 10000kr billigere enn de andre når jeg begrenser max hastighet til 50 knop. Tar en tlf dit over helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Norske Sjø/Fender kom best ut på min båt også - husk at det betinger medlemskap i KNBF. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.