vting Startet 21.Mars.2016 Del på Facebook Startet 21.Mars.2016 Jeg har en Mercruizer 4.3l MPI med Alfa 1 drev. Jag hadde båten i saltvann og har satt på nye anoder i zink, men i fjor byttet jeg over til ferskvann. Er det slik at jeg må bytte anoder?? Er det anoder til kjølevannet også?? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 I sötvatten skall man ha magnesium. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 "Skal" og skal. :) Etter 30 år med båt i ferskvann har jeg syndet mot "skal" hele veien. Bortsett fra en Mercury fra den tiden hvor de korroderte uansett hva du gjorde, har jeg enda ikke sett noe korrosjon på/ i mine påhengere. Men det er sikkert lurt å bruke magnesium. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Draco24styling Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Ingen anoder i kjølevannet på disse Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ida Marie III Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Tror nok magnesium anoder er det riktige.. Importerte en del brukte Amerikanske båter for en del år siden, alle som kom fra Lakene hadde magnesium anoder på... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 (redigert) Båt i ferskvann Magnesiumanoder.Båt i brakkvann Aluminiumanoder.Båt i sjøvann Zinkanoder.n http://www.shipshop....?articles_id=28 Redigert 21.Mars.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kanalkapteinen Svart 17.Juni.2020 Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Hva om man veksler litt mellom saltvann og ferskvann? Vår båt blir liggende i ferskvann, bortsett fra ferieturer ut til kysten med ei uke eller to på sjøen. Volvo Penta Aqad41a og VP290 dp drev. Hvilke anoder bør jeg gå for? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Linea Svart 17.Juni.2020 Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Aluminium. Muligens vil magnesium holde en sesong Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.