båtfyren Startet 23.Mars.2016 Del på Facebook Startet 23.Mars.2016 (redigert) I dag ble drevet kjørt på land hvor jeg brukte noen "Øreklokker" som ble koblet over vann inntak til drevet for å gi ferskvann. Kan ikke si at det fungerte for det kom ikke noe ut av eksos. Før drevet ble satt på plass spylte jeg igjennom vanninntak slange og det kom ut av eksos slangen og det gikk greit. Jeg tok av saltvanns filter og spylte begge veier og det kom vann ut inntak men ikke i eksos. Skal jeg kunne spyle igjennom ifra saltvann filter og ut eksos ? Jeg bør nevne at ifra hjemme havn til båtslipp ble motoren varm. Kunne kun ha ca1300 rpm eller så steg tempen. I vinter har alt av kjølekretser blitt renset og montert tilbake, Om jeg har byttet om slanger til intercooler, betyr det noe ? Impeller er sjekket, ser grei ut. Noe oppgitt nå, alltid skal det være så mye styr med slike ting :-( Redigert 23.Mars.2016 av båtfyren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Kjør heller vann i kjølevansfilteret, da får du vann i eksos. Kan være vanskelig med Volvo drev og klokker Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Bruun Jeg har rør på undersiden av sjøvannsfilter. Skal jeg ta av lokket og helle oppi ? Ifra sjøvanns filter (utsiden) og til eksos trodde jeg ikke det skulle være noen hindringer. ingen pumper osv. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 (redigert) Om du bruker ein vanlig hageslange og taper ein kon 2 cm fra enden å setter den ned i sb rør i sjøvannsfilter,så skal det komme vatn ut bak.Om det ikkje kommer vatn så løys av røret fra varmeveksler mot eksosbend,da skal det komme vatn ut kjøleren.Kjem det vatn der kan det vere tett eksosbend. Ville lagd ein overgang fra vanninntak for å koble vatn før sjøvannspumpe.Kan vere vansklig å få kjøling gjennom drevet på land.Viktig at sjøvannsfilteret er tett i lokket Redigert 23.Mars.2016 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Går ann å løsne S slangen og ellers følge denne: https://baatplassen.no/i/topic/95856-howto-demontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/ Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
båtfyren Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 Jakob T, skal prøve så raskt det lysner. Eksos bendet er en mulig synder som jeg lurer på å ta ut og pusse / rense innvending. Windy37GM Drevet var akkurat av hvor all normal service ble gjort og det verste var å få S slangen på plass igjen. (møkka slange) resten gikk greit. Når drevet var av spylte jeg igjennom og se greit ut men i forbindelse med test kjøring på land ville jeg ha vann igjennom. Nå gleder jeg meg til dagslys slik at jeg kan teste :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.