adeneo Svart 19.April.2016 Del på Facebook Svart 19.April.2016 (redigert) Mekaniske pumper av eldre modell har gjerne et glass som fylles dersom membranet ryker, nyere typer har en klar slange som drenerer til forgasseren. Enkelte elektriske pumper som har dreneringshull, har i stedet en liten stuss med en klar slange fra det samme dreneringshullet, og til forgasseren, samme som på mekanisk pumpe. Enkelte elektriske pumper har ingenting, og er helt lukket, poenget er altså at uansett hva du kjøper, så må det ved en feil være slik at bensin dreneres fra pumpen til et sikkert sted, ofte er dette til forgasseren slik at motoren druknes og stopper, eller at man i det minste merker at noe er galt, og stopper motoren, og ettersom pumpen er koblet over oljetrykksgiveren, så stopper også pumpen. Om du setter pumpen høyere eller lavere enn tanken, forgasseren, eller hva det måtte være, får være opp til deg, men generelt sett så skal pumpen lavere enn forgasseren, og høyere enn tanken, les bruksanvisningen til pumpen du kjøper. Man får altså kjøpt egne bensinpumper tiltenkt marinebruk, som opprettholder alle sikkerhetsmomentene, og som er godkjent for marint bruk, men i Norge er det så vidt jeg vet ikke kontroller på den slags, slik det er i mange andre land, og dersom du ønsker å benytte en bensinpumpe fra Biltema, så gjør du det, jeg bare nevner at det kanskje ikke er en veldig god ide, sikkerhetsmessig, men whatever ! Redigert 19.April.2016 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.