Jump to content

Mirakelmiddel mot groe?


Mouche

Recommended Posts

Tipper det er tare basert produkt.

 

Hvorfor vokser ikke rur og gress på friske tare blader i sjøen?

 

En teori hvorfor det ikke vokser på tare er at bladene alltid er i bevegelse of forhindrer at noe får feste seg. En annen grunn kan være å finne i hinnen som dekker tare bladene.

 

SailorBoy

Link to post
Share on other sites

Tipper det er tare basert produkt.

 

Hvorfor vokser ikke rur og gress på friske tare blader i sjøen?

 

En teori hvorfor det ikke vokser på tare er at bladene alltid er i bevegelse of forhindrer at noe får feste seg. En annen grunn kan være å finne i hinnen som dekker tare bladene.

 

SailorBoy

øh det henger ikke sammen rent logisk det du skriver... det kan ikke få skipene til alltid å bevege seg :giggle: - ei heller kan det lage noen hinne utenpå bunnstoff hvis det skal blandes i bunnestoffet (tror jeg)  :rolleyes:  :lipseal: 

MEN når det er sagt så synes jeg tanken om tare, er interessant ... men han Joker'n gjør bare alt sammen feil. Hvis det virkelig var revolusjonerende det han hadde funnet på, burde han snakke seriøst med f.eks. Jotun (bruker han en NDA dvs Non Disclosure Agreement burde ikke det være noe problem) for de kan både teste og patentere hvis dette mirakelmiddel viser seg å virke...og han kunne få en liten del av noe veldig stort og ikke en stor del av noe veldig lite  :clap: 

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Å selge inn nye revolusjonerende idéer til veletablerte store produsenter er ikke alltid enkelt.

Evt. har de funnet ut at de kan tjene mest på å selge stoffet som tilsetning til alle bunnstofftyper.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er båten smurt med det nye stoffet?

 

Forøvrig må man ha en kontrollflate i identiske forhold smurt med konvensjonell bunnsmurning til sammenligning, om en slik test skal ha noen som helst verdi.

 

Men om det stemmer at det fungerer så godt, er det jo helt fantastisk. Venter uansett på en faktisk test.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg prøvde det ut, men skiftet samtidig bunnsmøring fra Hempel til Seajet. Hempel alusafe grodde noe helt enormt! Så jeg kan ikke ikke akkurat gå god for om det var Seajet eller Shipfix som gav resultater. Bunnen var i alle fall helt uten groe med unntak av to steder, akkurat der hvor hjulene på hengeren hviler (dvs der jeg ikke fikk smurt med nytt bunnstoff). Konklusjonen er i alle fall at Hempel ikke fungerer i det hele tatt hos meg. Jeg prøver blandingen med shipfix igjen til neste år, men skal da lage til en kontrollsone :-)

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
On 4/19/2016 at 3:02 PM, guddal said:

Jeg har bestilt, skal avgi rapport utover høsten.....

 

Vel, hvordan gikk det?

Leser nå at de alikevell ikke hadde fått de EU godkjenningene de behøvde, og teamer nå opp sammen med en etablert malingsprodusent, og at det nye produktet skal lanseres i 2018......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...