Skjær i sjøen Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Morsom tråd. Her hvor jeg holder til har vi et svare strev med å blitt kvitt kontanter (og skaffe kontanter til veksel for den saks skyld). Banken (DnB-filialen) har sluttet med det. Kan gå i innskuddsautomat, men med 1 mill tar nok det noen timer. For kiosken under idrettsarrangement så ble det Loomis som ble løsningen, men det er nok litt langt å gå for et båtsalg. Og hva skjer da hvis pengene er falske... Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Eureka Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Rolex er en klokke som viser tid og dato. Men, dyre Rolexer blir i stor grad brukt som betalingsmiddel i illegal virksomhet og en utstrakt måten å flytte illegale penger over landegrenser. En betydelig del av sedlene i Norge brukes til illegal virksomhet. Det er faktisk såpass at sentralbanken er tilbakeholden med å slutte med store sedler fordi da blir norske kroner lite attraktivt som kontantoppbevaring og det flyktes over i annen valuta. Det kan svekke kronen. Jaja, Men hva mener TS nå? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Store beløp som overføres elektronisk = stor kriminalitet. Spiller ingen rolle om det er kontant eller elektronisk, banditter finnes overalt og det samme gjelder ærlige mennesker. Å stemple folk som kriminelle bare for de at de har penger, kontant eller ikke, er jo absurd. Det burde ringe så kraftig i varselklokker at tinnitus hadde blitt resultatet når 1 million kroner i kontanter blir nevnt. TS skriver "Hvis det hadde vært arvede penger kunne han jo satt de inn og overført via banken men det var helt uaktuelt". Når noen ønsker å holde alle transaksjoner utenom registrerbare systemer, må det være lov å tenke sitt. Du skriver at "banditter finnes overalt", uansett betalingsmåte, ja, det gjør det selvsagt, men med elektronisk overføring finnes en måte å ettergå en transaksjon. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
arkmarin Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Om et tilbud er så godt at du nesten ikke kan tro det er sant, så er det som regel svindel. Jeg hadde av den grunn vært skeptisk på dette, men ikke dermed sagt at jeg ikke ville sagt ja, men da med alle sanser åpne om at jeg kan bli lurt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
kointa Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 kanskje selger bør merke seg siste linje..........Ved bestilling av uttak utover 100'000 blir du forresten rapportert til Norges Bank, som fortløpende vurderer oversending til Økokrim. Samme med innskudd, men disse blir i tillegg oversendt skatteetaten. så når selger skal sette inn pengene er han med en gang inne i systemet , og kan risikere granskning. Og da kommer spørsmålet opp om du har vist uaktsomhet, at du burde skjønt at dette var penger som var unndratt beskatning osv osv 0 Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Store beløp som overføres elektronisk = stor kriminalitet. Spiller ingen rolle om det er kontant eller elektronisk, banditter finnes overalt og det samme gjelder ærlige mennesker. Å stemple folk som kriminelle bare for de at de har penger, kontant eller ikke, er jo absurd. Enig. Det norske folk har skutt seg selv i foten med å gå over til elektronisk betaling. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hva er skaden, hvordan oppleves skaden ved å skyte seg selv i foten/gå over til elektronisk betaling? Det må uansett være bedre å skyte seg i foten enn i hodet, som jeg opplever er muligheten ved å oppmuntre til kriminalitet? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Eureka Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hva om kjøper tilbyr beløpet i bitcoin? ( nå har jeg ikke kjempegod peiling å bitcoin, men..) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Kunne godt tatt i mot pengene om jeg var sikker på at vedkommende hadde riktig identitet, samt sjekka opp av bank og myndigheter!! Det som er paradokset er jo hvorfor vedkommende har valgt å ha/oppbevare en mill i kontanter.. trives skjelden med å ha kontanter mer enn 30000 i kjøkkenskapet for å si det sånn!! skulle det komme noen langfingra så er det jo lite å hente! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kjetil1 Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Med mindre kjøperen kommer med en mill i halvfuktige 200-lapper med litt grønne flekker, i en sort bag med masse jord på, er det ikke grunnlag sånn uten videre for å stemple kjøper som kriminell... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Barbaria Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hva er skaden, hvordan oppleves skaden ved å skyte seg selv i foten/gå over til elektronisk betaling?Det må uansett være bedre å skyte seg i foten enn i hodet, som jeg opplever er muligheten ved å oppmuntre til kriminalitet? Du som privatperson står helt fritt til å si nei til kontanter fra en annen privatperson. Hvis det er slik at kontanter er å oppmuntre til kriminalitet så har vi alle vært kriminelle lenge. Digitale penger er kjekt men det er kontanter også, hvis du har noen da. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
hakonrk Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Jeg solgte en bil for ikke mange år siden, og oppgjøret var kontant. Banken sa dette var helt kurant, jeg måtte bare vedlegge signert salgskontrakt som dokumentasjon på at i alle fall jeg kunne redegjøre for pengene. Ved å vedlegge denne kontrakten fikk også skattemyndighetene beskjed (fra banken) om at kjøperen satt på et stort kontantbeløp, og kunne utføre et bokettersyn på ham, om de ønsket det. Hvis det kom et skattekrav mot kjøperen, så ble det en sak mellom ham og Skatteetaten, jeg ville selvfølgelig ikke miste mine penger, siden jeg ikke hadde noen mulighet til å sjekke om han hadde rent mel i posen. Hva som skjedde med kjøperen aner ikke jeg, men alt gikk i orden for min del. Fikk satt inn pengene i banken uten noen spørsmål, og har aldri hørt noe i ettertid. Har overhodet ikke dårlig samvittighet for det heller, kjøperen fremstod som en pålitelig fyr, og det er ikke min sak hvorfor han hadde et stort kontantbeløp. Redigert 21.April.2016 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Herregud folkens, det er snakk om 1MILL NOK i cash! Ingen har det i dag hvis det ikke er svarte penger eller annen kriminalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Jeg er såpass gammel at jeg har opplevd å få ukentlig lønn i kontanter, levert i en halvtransparent konvolutt sammen med en tynn papirstripe hvor lønn og skatt var regnet ut. Jeg er passe gammel, så det er mange år siden. Det er også mange år siden lønn for de fleste ble utbetalt i kontanter, idag finnes det vel knapt noen sted. At noen tar ut penger i minibanker fordi de liker å betale kontant er helt greit, noen er mer konfortabel med å betale f.eks et resturangbesøk kontant, fremfor å bruke kort. Å dra inn at alle som har handlet med kontanter i en sammenligning med at alle da skal være kriminelle faller på sin egen urimelighet. At en person vil betale 1 million i kontanter uten å involvere banken og registrering av innbetaling derimot, stinker lang vei. Jeg ser frem til sen dagen kontanter opphører. Da tror jeg mange former for kriminalitet blir redusert, eller forsvinner. Også mulighetene for at en større del av landets innbyggere skal dra lasset for felles velferd. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Hver-sjette-norske-krone-er-svart-7428597.html Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
hakonrk Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Herregud folkens, det er snakk om 1MILL NOK i cash! Ingen har det i dag hvis det ikke er svarte penger eller annen kriminalitet. Ja, enig i at det er svært sannsynlig når det gjelder såpass store beløp, men hvis han (mot formodning) skulle gå med på å møte opp i banken for kontraktsignering, oppgjør og fremviser legitimasjon, så hadde det vært godt nok for meg. Går kjøperen med på dette, så må han enten være idiot, eller så er han så spesiell at han sitter med 1 MNOK i lovlig opptjente kontanter. (Du er sikkert klar over at det finnes folk som oppbevarer store verdier i fysisk gull fordi de ikke stoler på noen eller noe.) Redigert 21.April.2016 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Dette blir littegranne OF men. Jeg kommer fra en plass som stortinget har gravlagt for lenge siden, så velferd kan dra seg langt i baken. Driter egentlig i hvor pengene kommer fra om du hadde kjøpt av meg, sålenge det ikke er blodpenger eller fra tyngre narkotika. Virker du som en grei fyr som ellers fører et normalt og problemfritt liv er du velkommen til å gjøre handel hos meg. Det er trist hvor mange i norge som er paragrafryttere, når de garantert bryter flere lover daglig selv. Og det er lurt å ta vare på kontanter rett og slett fordi det er en sikkerhet for deg selv om noe skulle skje med banken din, pluss at det holder liv i vår valuta(nok). Som jeg nevnte i et tidligere innlegg hvor komgehuset har lurt seg unna med flere mill av våre velferdspenger, da ser jeg ikke problemet i at en privatperson skal få hvitevaske noen kroner. 95% av alle anmeldelser mot politiet blir henlagt, voldssaker og voldtektsaker blir henlagt pga bevisets stilling, selv når det er flere vitner og bevis i saken, men politiet har ressurser til å drive in millioner i året på trafikkontroller. Politikere har millionlønn for å drive dank på stortinget. Vi har et meget usikkert veinett som koster flere liv i året. også har vi han sure sjalue naboen som skal rapporetere deg fordi du er lei av å betale for et system som fungere mot sin hensikt. Det ble mye rart her nå, men poenget er at det blir for dumt å leke sivilsnut å rapporetere noen fordi de har noen svarte kroner gjemt unna når det finnes så mye annet å bruke tiden på. At han lurer seg unna skatt skader nok ikke deg i det heletatt, fokuser heller mer på hvordan skatte pengene dine blir brukt. Men nå er jo jeg av typen som passer på meg selv og ikke bryr meg så hardt om hva andre gjør, så lenge det ikke skader andre. Står på mitt å feier for ega dør gjør jeg å, har aldri nyttet meg av statlige midler og ikke har jeg tenkt det heller, men likavell bidrar jeg. Er fyren ryddig og grei hadde jeg gått med på handelen, eventuelt krevet ett par kroner ekstra for bryet. men så klart sjekk så du ikke mister pengene og planlegg det litt. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Herregud folkens, det er snakk om 1MILL NOK i cash! Ingen har det i dag hvis det ikke er svarte penger eller annen kriminalitet.Du har sikkert rett, denne gamle dama solgte sikkert Crack-kokain.http://jbl.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=38612 Jeg er klar over at par millioner i gjeld er ikke sees på som kriminellt i dag, men at halvparten av beløpet i oppsparte midler skulle være det er mildt sagt forbausende. Det må være misunnelsen som uttrykker seg og den kan være stygg. Om jeg legger av halvparten av min egen lønn i min private safe i 5 år så er jeg altså kriminell? Best jeg leser meg opp på vedtatte sannheter på båtplassen. Redigert 21.April.2016 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Barbaria Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Jeg har et dilemma her.. Jeg ble i dag budt 1mill for båten min og alle fibre i kroppen skriker etter å akseptere dette. Problemet er at budgiver forlanger å betale med kontanter og jeg frykter vel det at dette er svarte penger Jeg vil ikke gjøre noe kriminelt og risikere straffeskatt osv så jeg het ikke om jeg tør rett og slett. Er det noen her som vet om jeg gjør noe straffbart ved å selge til denne karen? Vil jeg ikke måtte oppgi hvor pengene kommer fra om jeg kommer drassende i banken for å sette inn en "pose med kontanter"... Litt kjipt å få 60% straffeskatt her og ende opp med å sitte igjen med 400.000 liksom Gjør en avtale med din bank om denne transaksjonen, banken plikter å ta i mot pengene kontant etter avtale uansett om de kaller seg dnb eller ikke. Fortell kjøper at du ikke er komfortabel med kontanter og at du ønsker å møtes i banken der pengene overleveres. Ikke skriv under på salgskontrakten før banken har sjekket over pengene og gir deg en bekreftelse på mottaket. Lykke til! Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Lars H. Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hvor blir det av trådstarter????? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rolf Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hvor blir det av trådstarter????? Opptatt med å telle hundrelapper? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
LeviCorsair Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Opptatt med å telle hundrelapper? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
BOBO II Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Skjønner ikke hvorfor alle skriker så mye om kontanter en million i dag er ikke mye penger og er litt enig i hva normannj skriver. har dessverre ikke lest hele tråden grundig men har denne båten vært lagt ut for salg på finn.no og til hvilken pris. Vi har jo lest om svindlere som kommer og legger seg godt over prisen og bare vil betale med Euro og cash. bare pass på så du får ekte peeng og ikke falske sedler innimellom. Er det ekte peeng så behøver du ikke gå i banken med alt på en gang. Bare plasser peengan et annet sted i mellomtiden og ikke i hjemmet ditt. Kan hende du får uventet besøk når du sover til info de fleste som bryter seg inn i huset ditt begynner og lete etter verdisakene dine på master bedroom for derefter og gjennomgå frysern din, finner de ikke noe der blir det rotete i hjemmet ditt https://baatplassen.no/i/topic/114041-selge-b%C3%A5t-kj%C3%B8per-vil-betale-kontant-med-euro/?hl=svindel#entry1650414 Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Eureka Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Kom på nå at det for 2 år siden var en sak her i Ålesund. En av de store eiendomsutviklerene, Lausund, skulle selge sin princess. Han luktet ugler i mosen og tok lydopptak av samtaler og jeg tror han reiste til Oslo for å møte vedkommende. Han hadde jo ikke tenkt til å selge til vedkommende, bare gjøre et stunt ut av det. Ble en sak om det på NRK. Redigert 21.April.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Enur Svart 22.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 KONKLUSJON: For å avslutte dette kan jeg fortelle at jeg har snakket med banken og de sa at de ville rapportere dette til ligningsmyndighetene om jeg kom med 1 mill i cash for å sette inn. Selv vil jeg sannsynligvis gå fri ved å legge ved en kjøpskontrakt med påført sum og personalia fra kjøper og det er da kjøper som ville blitt "ettergått i sømmene" kjøper vil imidlertidig ikke ha dette på noe papir så da kan man jo bare gjette seg til om det er snakk om svarte penger eller ikke. Needless to say... Jeg beholder båten:-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Needless to say... Jeg beholder båten:-) Kongebåt du har, Rune ! Fineste Brinchwooden som er laget ! Lykke til med salg ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.