Einsereier Startet 20.April.2016 Del på Facebook Startet 20.April.2016 skal installere et til batteri i båten. dette blir da ett startbatteri, lurer derfor på hvor stort (AH) batteri jeg må ha til en df140 2012mod Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 20.April.2016 Del på Facebook Svart 20.April.2016 Suzuki anbefaler vel 100 ah mene jeg det står i servicemanualen. Sitér dette innlegget Link to post
Einsereier Svart 20.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2016 Takk. Hadde ett lite håp om å kunne bruke ett mindre batteri med tanke på plass og vekt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Husker ikke nøyaktig hva mitt er men tror det er 68ah eller noe sånt.. Ikke 100 tror jeg.. Det er en 2005 mod Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Komodo Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Litt pussig at motorprodusentene anbefaler batteristørrelse med en viss kapasitet og ikke CCA. Det er vel nærliggende å anta at det forutsettes at det er konvensjonelle bly/syre batterier det er snakk om. Dersom du ønsker deg et mindre batteri er det nok helt uproblematisk å sette inn en Optimabatteri isteden. Dersom det ikke gir deg nok kapasitet (målt i Ah) er det nok ikke motoren det er snakk om, men forbruket ditt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Einsereier Svart 21.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2016 Er ikke sånn at jeg har hatt lite startstrøm til nå. Har batteri på 110ah men ønsker å skille dette fra Motoren å ha ett til forbruk å eget til start. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Da er jo et Optima perfekt. Lite, men kraftig, og du får et eget til forbruk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.