Jump to content

kaldstartproblemer 1992 Yamaha 75C

Scantic

Recommended Posts

Min Yamaha 2-takt 75HK 1992 er nesten umulig å starte kald, men til slutt kommer den, noen ganger på reservebatteri, dvs jeg kinner i et par minutter. Starter lett med startgass. Pluggene er våte. Har prøvd alle kombinasjoner med choke og gasspådrag. Når den er varm starter den med en gang og sviver som ei klokke, også på tomgang. Den har en forgasser for hver sylinder, så jeg antar probemet er ikke der, da skulle i det minste en eller to sylindere tenne. Pluggene er nye NGK BR8 HS10. Kan noen hjelpe?

Pluggene har gnist da den sviver fint når varm og starter med startgass, men jeg har også lurt på om gnisten kan være for svak... Er det mulig å måle strømstyrke på pluggledningen? Hare også sjekket pluggåpning 0,9 mm. Tror jeg leste en plass at det er forskjell på pluggmerker, men kan vanskelig tro at det vil løse problemet.. Har prøvd uten choke.. Lurer på om det kan ha noe med fortenning å gjøre, har lastet ned manual og håper å finne ut hvordan jeg kan sjekke den..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...