Scantic Startet 23.April.2016 Del på Facebook Startet 23.April.2016 Min Yamaha 2-takt 75HK 1992 er nesten umulig å starte kald, men til slutt kommer den, noen ganger på reservebatteri, dvs jeg kinner i et par minutter. Starter lett med startgass. Pluggene er våte. Har prøvd alle kombinasjoner med choke og gasspådrag. Når den er varm starter den med en gang og sviver som ei klokke, også på tomgang. Den har en forgasser for hver sylinder, så jeg antar probemet er ikke der, da skulle i det minste en eller to sylindere tenne. Pluggene er nye NGK BR8 HS10. Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Hei. Har du skikkelig gnist på pluggene dine. ?? Hvis pluggene er våte så enten får den liten eller ingen gnist eller så får den for mye drivstoff som kan skyldes at choken står på for lenge slik at motoren blir sur. Prøvd å starte den uten choke og med litt gasspådrag. Sitér dette innlegget Link to post
Scantic Svart 24.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2016 Pluggene har gnist da den sviver fint når varm og starter med startgass, men jeg har også lurt på om gnisten kan være for svak... Er det mulig å måle strømstyrke på pluggledningen? Hare også sjekket pluggåpning 0,9 mm. Tror jeg leste en plass at det er forskjell på pluggmerker, men kan vanskelig tro at det vil løse problemet.. Har prøvd uten choke.. Lurer på om det kan ha noe med fortenning å gjøre, har lastet ned manual og håper å finne ut hvordan jeg kan sjekke den.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.