Jump to content

Gummibåt for dummies


Skipper Worse

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Jah, da kommer denne omstendelige tråd omsider til veis ende. På grunn av det kjekke Bergenske klima, som dessverre sjelden slår ut som det burde på strømprisene, har kondombåtens innvielse trukket i langdrag.

 

Men nå er det gjort. Vi tok en tur til Geitanger i helgen, som en form for førpremiere på båtferien. Rett og slett en mulighet for Quindebestet og Chrapylerne til å prøveligge Hangarskibets herlige køier og utprøve dets øvrige faciliteter (deriblant 30 liters septiktank ... :eek: ).

 

Vel fortøyd longside med en Princess 50 ble Kondombåten kjapt og uceremonielt låret, uten knussel og ukvemsord, fra Hangarskibets hellige Daviter. Ivrig assistert av Deksgutten, som ikke helt forsto hva det var som holdt på å skje ... Kondombåten møtte vårt rene vestlandske salte sjøvann med et lengselsfullt sukk og et grøss av forventning, og var straks klar til å innvies med sikte på mange sesongers nådeløs men frydefull bruk.

 

Worse og Deksgutten tok jomfruturen alene uten jenteChrapylerne. Motoren, en Yamaha 5 hk, startt selvsagt på første drag. Vel å merke etter at Worse hadde fylt på tanken, åpnet bensinkranen og luftingen ... :rolleyes:

 

Deksgutten mestret doningen etter kort tid, og hadde Gamlefar med på sightseeing. Mellomste Chrapyljente på 8 klarte det også, selv om det gikk litt mye i ring ... jenter ... :rolleyes::lol:

 

QB var naturligvis fornøiet med å få litt fred for de tre små, men minste jenteChrapyl på 5 var en anelse redd mens Worse styrte den lille gummipølsa ... får vel ta en DNA-test på henne ... :eek::lol: just kidding.

 

Fornøiet Deksgutt:

 

Bilde

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:cheers:

Gratulerer med lettbåt og vellukka sjøsetting! :flag::sailing:

 

Har også sjølv gått til anskaffelse av "kondombåt", men førebels berre med årar som framdrift. Det som gjennstår er høgtideleg oppblåsing, sjøsetting og opphenging på moderskipet (korleis eg nå skal gjera det :confused: ).

 

 

Regner med å lage en foreløpig polstring som senere erstattes med en permanent løsning, samt to små fendere akterut på kondombåten slik at den sagger litt med hekken, omtrent som QB  :lol:    (Worse er en død mann om hun leser dette ...  :eek:  )

<{POST_SNAPBACK}>

Trur ikkje dette hadde vore noko for dei rosa sidene, nei... :lol:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med nytt leketøy til far og sønn. Dere har min fulle forståelse.

 

Har selv også planlagt lettbåt i daviter, men det blir ikke noe "gummibåtdævelskap", men en 8 fot seiljolle som bildet viser. Poden min på 11 år bør lære å seile og ro også. Selvfølgelig skal vi også ha en liten påhenger.

 

Daviter og oppheng etc. diskuteres for tiden med båtbyggeren. Jeg vil rapportere løsningen etter hvert.

 

Bilde

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...