Posidon Startet 24.April.2016 Del på Facebook Startet 24.April.2016 Hei Jeg vil gjerne rense diesel filter og prefilter og jeg prøver å finne mer informasjon angående disse Bosch prefilter Her er prefilter https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54958/1461494509.jpg Er dette filter ? https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54958/img_1489.jpg Har noen erfaringer ? eller kjenner godt disse. Jeg har fått en manual fra MD47 Volvo Penta men det står ikke mye informasjon om vedlikehold. https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54958/img_0700.jpg Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 (redigert) Bilde 2 og 3: Er grovfilter-forfilter/vannutskiller. Man ser at slangen Inn på fødepumpa kommer ifra dette filteret. Er nok mest sannsynlig et innsatsfilter inni huset. Bilde 1: Dette er vel et filter med vaskbar innmat vil jeg tro. Redigert 24.April.2016 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Posidon Svart 24.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2016 Ser at den filter på bilde 2 , har 2 skruer på toppen. Demonteres der ? takk sobo. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 Vil nok tro det er den skruen som står midt oppe på toppen (Vingemutteren/skruen), du må løse på for å demontere. Da får du nok løs hele bunndelen/koppen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
hegra Svart 24.April.2016 Del på Facebook Svart 24.April.2016 På bilde 1 kan det godt være bare en tom boks også, uten noe innmat, riktignok full av diesel da. Den minner om en type som ofte var på traktorer og lignende. Men det som her er en lys grå boks var på traktorer et tykt glass. Når motor var stoppet kunne man se om glasset var fullt av skitt. Da løsnet man skruen under boksen(glasset) bøylen vippes til side og boksen tas ned og ut og tømmes. Oppunder der som boksen er tilsluttet holderen er det en metallsil som stopper urenheter før de når fødepumpa. Når boksen er av kan du kjenne med en finger om det er en metallsil der. Mulig silen faller ned også når boksen tas av, så vær litt obs på det. Sitér dette innlegget Link to post
Posidon Svart 25.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2016 Takk for hjelpen, skal spørre også noe mer eldre enn meg hvis de har sett noe som ligner med det. Jeg tror på førfilter bilde 1 må være en metalsil som kan renses. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.April.2016 Del på Facebook Svart 25.April.2016 Gamle bensinmotorer hadde samme greiene. Skrudde mye på slike den gang jeg var tenåring. Så der 50 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Posidon Svart 25.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2016 Alt funger som det skal her, han som hadde båten før meg var veldig nøye med alt. Han bygde alt alene. Jeg vil gjerne lære litt mer for å utføre service på alle disse greiene. Det er moro, men allikevel må være veldig forsiktig pga. det finnes ikke sånne deler i butikker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.