jotto Svart 7.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Teerex skrev for 8 timer siden: Har ikke byttet batteri i min ennå etter to sesonger. Jeg bruker den nok mere enn gjennomsnittet. :) Antar at den er i dvalemodus når mottakeren ikke står på. Sitér dette innlegget Link to post
Racetiger Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Jeg er også på andre sesong, og har ikke byttet batteri enda. Det er en batteriindikator for brikken du har på deg. Den er øverst på fastmontert enhet, og lyser vel med x antall blå prikker som angir gjenværende strøm. Ellers bruker jeg å ha brikken festet i vesten, den glemmer jeg aldri. Skulle du ha behov, er det bare å trykke inn og holde den store knappen på fastmontert enhet i 10 sek ca, så kjører du i praksis uten dødmannsknapp. Hos meg henger original tråd til dødmannsknappen i båten, og jeg har hurtigkobling så jeg enkelt kan bytte mellom trådløs eller fast. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Hei, tar frem denne tråden igjen... Hva ble erfaringene til trådstarter på montering og bruken? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Joltus Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Kan ikke snakke for ts. Men monteringen var veldig enkel og grei. Eneste utfordring eg hadde var å finne riktige ledninger spm gikk til den gamle dødmannsknappen. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 (redigert) Det er et case som den trådløse ikke dekker, og det er at du selv faller bakover i båten i fart (båten slått av bølge el.l). Med en trådbasert løsning vil dette dekkes. Jeg skulle ønske det var mulig å ha minst et par modus å velge i for utkobling: "normal distanse" og "kort distanse". Redigert 22.Oktober.2017 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Det går forsåvidt an å ha begge løsninger samtidig. Da kan man feste den gamle dødmannssnora hvis forholdene skulle tilsi at noe slikt skulle være smart. Men det blir jo neppe gjort i praksis da... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jotto Svart 23.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 (redigert) John_Kr skrev for 19 timer siden: Hei, tar frem denne tråden igjen... Hva ble erfaringene til trådstarter på montering og bruken? Jeg har brukt den i to år nå. Går aldri tilbake til snor-dødmannsknapp :) Det er utrolig praktisk med den trådløse. Monteringen var enkel og grei. Det største problemet var at det var skummelt å bore i konsollet på en splitter ny båt. Redigert 23.Oktober.2017 av jotto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Har bestilt min andre Enduro, får den til våren, tenkte jeg skulle få Leverandøren til å montere. Det har vel litt å si om jeg får beholde noe garanti dersom motoren ikke skulle starte eller noe slikt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Dr Nelson Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Til dere som har montert denne, brukte dere 52mm hullborr? Og det passer fint? Slark? På esken står det 50mm mens monteringsveil står det 52mm. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Jeg blir ikke å installere denne enheten når jeg får båten, bliå bruke snor ... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Teerex Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Det er vel standard 50,8 mm, altså 2 tommer. Så 52 mm går fint, mutteren tar jo uansett opp slark. De færreste har vel 50 mm uansett men hvis du har så er det jo bare å prøvebore i en planke først, eller måle med et skyvelære. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Joltus Svart 30.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Bare greit å ha litt å gå på når du skal inn med enheten. Hvorfor kutter du den ut John kr? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 30.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Jeg husker ikke diameteren jeg brukte, men jeg kontrollmålte med skyvelære. Hullet ble litt større enn enheten, men som Teerex sier; mutteren dekker over hullet og skrammes sånn at den sitter godt likevel. Vi mista armbåndet på sjøen, og da måtte jeg gå tilbake til snor en ukes tid. Det var en sann plage. Det blir trådløs på neste båt også. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 30.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Blir å handle skyvelær. Ser det har kommet en ny modell derfor har prisen på den første sunket til 1490kr. Du kan bruke 4 enheter samtidig, men ser faktisk ikke hele poenget. Og designet er ikke like fint lengre. Hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Interessant ny design, man slipper å huske bruksanvisningen iallefall siden det er forklart direkte på knotten. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jotto Svart 30.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Dr Nelson skrev for 2 timer siden: Blir å handle skyvelær. Ser det har kommet en ny modell derfor har prisen på den første sunket til 1490kr. Du kan bruke 4 enheter samtidig, men ser faktisk ikke hele poenget. Og designet er ikke like fint lengre. Hva mener dere? Jeg er enig i at designet er mere glorete. Jeg ser poenget med flere FOBer da: såvidt jeg har skjønt, er det én stopp-FOB og tre alarm-FOBer. Alarmen setter man på unger, bikkja og svigermor. Hvis alarm-FOBen ramler overbord, så går en alarm istedenfor at båten stopper slik at man kan snu og plukke opp den som har ramlet overbord (eventuelt gi full gass hvis det er svigermor-alarmen som går). Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 (redigert) Har redigert teksten... JOLTUS - ja si det... Nå kjenner jeg ikke til hvor omfattende montasjen er, men når jeg er litt skeptisk så trekker jeg meg. Dette må veies opp mot snora vs denne enheten ift driftsikkerhet, garanti og ikke minst kapping av kabler. Så dette systemet er ikke med i pakka i dag.... Redigert 30.Desember.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Vaageskar Svart 31.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2017 Jeg synes designet på den nye er helt innafor, er jo et sikkerhetsprodukt.. Teksten virker informativ for de som evt. er igjen ombord i skuta etter jeg har lagt på svøm ? Har kjørt 3 problemfrie sesonger / ca. 300t med den «gamle» modellen. Kun lovord. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 1.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2018 John_Kr skrev On 30.12.2017 at 21.19: JOLTUS - ja si det... Nå kjenner jeg ikke til hvor omfattende montasjen er, men når jeg er litt skeptisk så trekker jeg meg. Dette må veies opp mot snora vs denne enheten ift driftsikkerhet, garanti og ikke minst kapping av kabler. Så dette systemet er ikke med i pakka i dag.... mhmmm... Ser den. Du kan jo koble det slik at begge kan brukes. Både snor og denne trådløse samtidig. Montasjen var det man på godt norsk kan kalle "pisselett" Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 1.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2018 Jeg kan ikke se for meg at garanti og reklamasjonsrett går i dass pga installasjon av ny dødmannsknapp. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 1.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2018 Da må det jo være kappingen som lager feilen. Da er det jo ingen garanti på følgene selvsagt.... Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Normalt er det vel lite kapping som er nødvendig, drar av ledningene på eksisterende dødmannsknapp og plugger de på den nye, evt. bytte kabelsko + legge opp strøm til den nye knappen. Enkel og grei montering. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Ja. Eg tok bare ledningen fra den eksisterende trådbaserte og koblet denne bort da den aldri har blitt brukt og aldri kommer til å bli brukt. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Nå har ikke jeg satt meg godt nok inn i dette, men jeg oppfatter at når du havner i sjøen så stopper motoren. Der hvor jeg opererer så er det mye strøm og vind, en person i vannet vil medføre at personen og båten vil drive raskt fra hverandre. Hvilken mulighet har eventuelt de som er igjen i båten å få startet og plukke vedkommende opp fra sjøen? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Dr Nelson Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Etter 6 sek, kan du holde inne knappen i 10 sek (er det så lenge?) så overstyrer du dødmannsknappen. Det kan du og om du mister den andre enheten på sjøen o.l Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.