Dr Nelson Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 (redigert) Jeg satser på å fjerne hele den gamle trådbaserte og montere Fell samme plass. Satser på det går med Suzuki DF Er det vits og lage enda ett hull hvis Fell sin skal være primær dødmannsknapp? Redigert 14.Januar.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Det går fint å gjøre ja. Du erstatter bare bryteren. Gjorde det på min mercury. Men eg brukte aldri den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 På Suzuki DF må du vel parlel koble sån at du får nullet ut servise intervall. Men da er jo nåkk med og ha plast klipse i heile tida uten snor. Da kan du ta den vekk for og dra ut nødstopp 3 ganger for ut nulling av servise og dei andre funksjonene Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Ja. det hadde jeg ikke tenkt på. Men det er jo enkelt å løses med de medfølgende pluggkontakter som kan taes av. Kablene trenger vel bare å få kontakt tre ganger for oljeskift o.l Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 (redigert) Den trådløse må da kunne gjøre samme jobben som å ha klipset i eller ikke? Bare å aktivere den eller ikke aktivere den det.... 3x aktivert deaktivert.... Redigert 14.Januar.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 skal sende en mail til fell... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Tror ikke det er slik på Evinrude G2, men begynner å se at alt er ikke så enkelt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Joltus Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Er uansett null problem. Fell har tegninger til alle typer motorer. Og det er tegninger som inkluderer den gamle bryteren. Jo, det er enkelt John_kr. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Fell er kjappe! Svar allerede. Og ja, aktivere/deaktivere enheten x3 så går det fint. Gledet meg til installasjonen:) Slipper dette i fremtiden da.. (sterke bilder) http://seatrekmarineservices.co.uk/kill-cords/ Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Evinrude: https://www.fellmarine.com/wp-content/uploads/2017/01/Evinrude_QuickGuide_Jan17-1.pdf Suzuki: https://www.fellmarine.com/wp-content/uploads/2017/01/Suzuki_QuickGuide_Jan17-1.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Har sett den sikkert 10 ganger Joltus:) Problemer var vel serviceintervaller, men. Som FELL sier, det går fint. Bare å få det kjøpt John_Kr- Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Ja er ikkje nåkke problem de må ut føres innen 7 sec dette gjelder på Suzuki DF. Trur da er bere er Suzuki som har den funksjonen Eg vurder stekt og montere dette. Er alt for enkelt og gleme og ta på seg snoren. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 (redigert) Det som er litt viktig å forstå er at den trådløse fungerer NØYAKTIG på samme måte som den gamle. Man kan da velge å ha begge, eller kun den ene. Og da skal man kunne gjøre de samme tingene. Det er ikke noe hokus pokus som skjer, kun en bryter som lukker seg eller åpner seg når den skal stoppe motoren..... Når eg monterte min knotet eg en del for å finne ledningene, da det er nada tegninger i min båt. Brukte da en time på alt totalt. I to omganger. Har du tilgang til ledningene slik eg ikke hadde før eg turte åpne gasshendelen der min gamle bryter låg, så er det veldig enkelt. Redigert 14.Januar.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 14.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Det er ikke noe tilsvarende på Evinrude mht ritualer for reset av serviceintervaller. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Leverandøren snakket om å hente spenning fra NMEA2000 systemet, slipper å tre nye ledninger fra batteriet eller andre plasser. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Teerex Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Ja strøm kan jo hentes fra hvor som helst. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dr Nelson Svart 28.April.2018 Del på Facebook Svart 28.April.2018 Ang strøm ja. Har koblet min til og livet er herlig. Men, virker som den nullstiller seg hver gang jeg slår av hovedstrømbryter. Må pare den før hver tur. Må jeg trekke en fast + kabel direkte fra batteri, eller skal egentlig denne ”huske” at den er paret med min MOB enhet? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.April.2018 Del på Facebook Svart 28.April.2018 Den skal nok huske det ja. Min er koblet over hovedstrømbryter men den har aldri glemt meg. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jotto Svart 28.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2018 Du må trykke på knappen på armbåndet hver gang, men du trenger ikke å pare på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Ja stemmer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
John_Kr Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Dette gjorde at jeg hoppet av dette systemet, så det ble ikke noe dødmannsknapp på meg. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Coldman Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Jeg kan kun se ett eneste tilfelle der snortypen kan være bedre enn den trådløse, og det er om man i fart skulle falle bakover og slå seg bevisstløs. Ut over det er greia nesten så enkel som den kan bli. Et lite trykk på xFOB alt som skal til. xHUB husker parringen selv om man bryter strømmen. Jeg skriver «nesten så enkel som den kan bli»… For det kunne vært enklere ved at det ikke overhodet ikke trengtes noe knappetrykk. Sånn har jeg det med alarmen/startsperra på min MC. Fobben ligger i lomma og kobler seg til bare jeg er nær nok sykkelen. Men ett lite trykk… det kan man vel leve med. Ledningene som Fell har på xHUB kan for enkelte bli for korte. Her kunne de vært litt mer rause. Lengden på xHUB er heller ikke all verden. På min tykke konsoll nådde ikke gjengene på mutteren gjengene på xHUB. Det løste jeg ved å kappe vekk den delen av mutteren som var uten gjenger (ca 1 cm eller så). Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 (redigert) John_Kr skrev for 4 timer siden: Dette gjorde at jeg hoppet av dette systemet, så det ble ikke noe dødmannsknapp på meg. Du fikk ikke dette til? Aldri hatt noe trøbbel. Et trykk og motor er klar til start. Helt fantastisk system! Redigert 29.April.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Fungert bra idag. Ett trykk så var den klar. Har hatt med spedbarn og svigermor før så var litt stressa Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.